Beantwoorden
WimD85
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Sinds enkele weken ervaren we frequenter en frequenter problemen met het TV-kijken.
De opmerking krijgt ook variërende codes. Een keer is het 2001, dan 2004 enz enz.

Bellen naar de helpdesk is geen oplossing gebleken. Eerst een heel vriendelijke man aan de lijn gekregen die niet de juiste opleiding of toegang had tot mijn systeem en me beloofde terug te bellen en dan iemand door te verbinden (wat hij ook deed, thx).

De "doorverbonden" vrouw kon niets zien op haar monitor. "Alles werkt prima"...
Ik had een "computer says no"-ervaring.
Op de koop toe vond de dame een voerstap naar Proximus misschien wel de goede keuze....
En, een technieker sturen zou me zeker geld kosten, want in het (haar) systeem, was niets te zien.

Toch zou ik een oplossing appreciëren. Moet ik iets doen, bijbetalen, vermijden, ...??

Dank je voor de hulp.

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Deze video kan niet worden afgespeeld

0 Likes
36 reacties
Ex-Netweter
 

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Ter info: Telenet TV draait op het tv-platform van Liberty Global dat alle andere dochterondernemingen in Europa ook gebruiken. Als er een probleem is met dat platform kan Telenet daar wellicht zelf nog weinig aan doen. Telenet zoals jullie dat vroeger kenden, bestaat niet meer. Kostenbesparingen hebben geleid tot een zekere apocalyps. Aan elke Telenet-klant om uit te maken of dat hun geld nog waard is. Er zijn genoeg alternatieven.

Foutmeldingen zouden het volgende betekenen:

  • 2001: storing bij de server
  • 1002: geen verbinding met internet

bronnen: https://www.virginmedia.com/care/static/documents/Stream%20Error%20Codes.pdf
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/telenet-tv---foutmeldingen (lijkt niet te functioneren, wat een verrassing alweer)

 

 

 

0 Likes
Yendric
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Jij bent af! Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Hier ook hetzelfde probleem. Bijna dagelijks een foutmelding zoals 2001. TV kijken is hier bijna niet meer mogelijk via Chromecasts en iPads, enkel nog via de TV-Box.

Edit: blijkbaar heeft Cloudflare DNS enkele domeinen van telenet niet die nodig zijn voor het functioneren van de tv-app. Bij Quad9 (9.9.9.9) en Google (8.8.8.8) is dit niet het geval en werken de apps wel naar behoren.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@Yendric kan dit bevestigen. Heb de dns aangepast en het werkt nu wel.

Had zeker niet gedacht dat het aan de dns zou liggen omdat het soms wel en soms niet werkte. Bedankt 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TimoLimo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Goed gevonden! Ik heb de cloudflare dns'en uit mijn AdGuard Home verwijderd. Heb de Shield TV Pro wel moeten rebooten, maar lijkt te werken (zappen lijkt alvast te werken). Vanavond nog eens proberen maar ziet er voorlopig zeer goed uit, thanks!

bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Bedankt om dat te laten weten @Yendric  We hebben het intern nagevraagd en komen er op terug zodra we meer info hebben!

Indien jullie nog andere zaken zouden opmerken, geef het gerust door. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Eddy44
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Ik ben op vakantie in Kroatië en kijk televisie met een Chromecast met Google tv waarop de Telenetapp geïnstalleerd is.

Tot een week geleden was er gaan vuiltje aan de lucht. Sedert ongeveer een week kan ik niet meer kijken noch rechtstreeks noch opgenomen programma's. Ik krijg steeds de foutmelding 2001.

Ook thuis kijk ik zo televisie en heb dat probleem nog nooit gehad.

Kan het zijn dat het probleem bij Telenet ligt en zo ja, hoelang gaat het nog duren ?

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Telenet kijken op vakantie

 

 

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@Eddy44 

Het probleem is hier al besproken, je kan dit oplossen door een ander dns in de modem in te geven, Telenet is dit aan het bekijken, sommige Telenet urls voor streaming en terug kijk tv is niet meer bekend bij cloudfare.

dit kan je dus zelf aanpassen door een ander dns in te geven of te wachten tot Telenet dit probleem opgelost heeft.

zie ook

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Deze-video-kan-niet-worden-afgespeeld-er...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@bert_ 

Ik heb de oplossing van @Yendric ook geïmplementeerd in mijn router en inderdaad, op alle toestellen werkt de TelenetTV app weer als vanouds.

Met dank aan @Yendric voor het vinden van de workaround 🙂

EDIT: net als @kristofDW vind ik het wel vreemd dat het soms wel maar meestal niet werkte. Logischerwijze zou je veronderstellen dat wanneer een DNS een server niet kent dat hij die dan ook nooit kent en vice versa. Maar dat is dus niet het geval ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@StefaanH bij mij kan het wel zijn omdat ik 2 DNS servers heb gedefinieerd in mijn router. Als DNS server 1 niet bereikbaar is zal deze DNS server 2 gebruiken en omgekeerd. Dus bij 1 van de 2 zal een probleem zijn. Daarom dat het soms werkt en soms niet.

Tot nu toe geen problemen meer😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Dit was inderdaad de gouden tip @Yendric !

Hier gebruikte ik al jaren de Cloudflare DNS servers zonder problemen, maar nu veranderd naar Quad9 en Telenet-TV werkt terug. 👍

So far so good, en hopelijk blijft het werken nu.

Nogmaals bedankt @Yendric , Netweters FTW ! 😀

 

Gegroet. 

 

Patrick

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@kristofDW 

Ik had ook twee DNS servers gedefinieerd, een primaire en een BU, maar wel beide van Cloudflare. Blijft dus een vreemde zaak ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Hallo allemaal! We hadden dit nagevraagd waardoor ze de vermoedelijke oorzaak konden vinden.  Deze morgen is hiervoor een aanpassing geweest en is het terug in orde. Kunnen jullie dit bevestigen met de oorspronkelijke instellingen? 
Mocht je toch nog meldingen ontvangen of iets anders laat het hier dan zeker weten.

Alvast Bedankt


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@bert_ 

Ik heb mijn router opnieuw aangepast naar de DNS server van Cloudflair (1.1.1.1) en inderdaad, alles werkt weer zoals het hoort.

Bedankt 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Ook hier de DNS server instellingen teruggezet naar het oorspronkelijke Cloudflare (1.1.1.2 en 1.0.0.2) en Telenet-TV werkt als tevoren 👍

Bedankt !

 

Patrick

bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Bedankt voor jullie antwoorden! Dit is ondertussen verder in orde en afgesloten. 😉

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.