Beantwoorden
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 56
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

Tragere interface op de TV-box

Sinds een aantal weken valt het me op dat de user interface trager werkt op de tv-box. 
menu’s werken trager. Met name bv opname details. Wanneer je met de … knop een menu oproept voor bv ondertitels etc. 

ik heb al de tv-box proberen herstarten en zo, maar zonder succes. 

nog mensen die dit probleem hebben?

 

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Tragere interface

7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5932
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tragere interface op de TV-box

@fred67 

Het is mij persoonlijk nog niet opgevallen maar zal er eens opletten. 

Heb je dit gemerkt na de laatste update of heb je dit al wat langer ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1700
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Tragere interface op de TV-box

@fred67 Check zeker je internetsnelheid op je Tv box. Als de internetsnelheid niet goed is zal alles met content van het internet trager werken. 

De Tv box werkt grotendeels via internet dus zou dit wel een logische verklaring kunnen zijn. 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 525
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Tragere interface op de TV-box

@fred67 

Welk model TV-box heb je?

Ik heb hier nog versie 1 en heb daar nog niets van gemerkt? (wiij gebruiken de "..." knop regelmatig voor de ondertiteling)

VERTIGO123
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Tragere interface op de TV-box

Ik heb dit ook ondervonden. 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2847
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tragere interface op de TV-box

Trek de stroomstekker 5 min uit  en steek terug laat rustig weer opstarten

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 505
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! JACKPOT! De race is begonnen!

Tragere interface op de TV-box


@fred67  schreef:

Sinds een aantal weken valt het me op dat de user interface trager werkt op de tv-box. 
menu’s werken trager.

Ja klopt. Ik heb dit ook al een tijdje ondervonden. Die snelheid dat de TV Box oorspronkelijk had bij zijn release is ver zoek. 
Het frustreert me enorm en daarom gebruik ik steeds meer en meer de Telenet TV app op de Apple TV.  Het enige nadeel hiervan is dat er nog enkele schoonheidsfoutjes inzitten en de UI niet zo goed is ontworpen. Hopelijk komt hier snel wat beterschap in met een nieuw ontwikkelingsteam die de Apple TV eindelijk eens serieus neemt. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 56
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

Tragere interface op de TV-box

Thx allemaal voor jullie reacties.
Zaken als herstarten (stroom) en internetsnelheid heb ik al geprobeerd. Zonder resultaat.
Ik heb de v2 denk ik, zonder ventilator.

Tot enkele weken terug viel me dit niet op. Nu zijn er verschillende dingen in de UI die laggy werken.

Een voorbeeld is als je een opname scherm oproept of stopt met kijken. Dan merk ik bv. dat de achtergrond zichtbaar is maar dat het soms enkele seconden duurt voor de rest en de knoppen zichtbaar worden.

En hier en daar valt me dit wel op. Dus ik vermoed dat het performance is door het verderbouwen aan de applicatie.

ivm de apple tv app, deze werkt idd sneller, maar er zitten vervelende issues daarin. Maar voor mij is dat een andere topic. Niet enkel telenet laat apple tv wat links liggen.