41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Wij hebben veel problemen in het grensverkeer. Hele trage wissels bij het verplaatsen naar andere landen.
Wonen in het grensgebied met dagelijkse grensovergang duren de wissels op de telenet abonnementen (5 stuks) veel langer dan bij andere Belgische en buitenlandse providers .
Proximus, T mobile (D) en Orange (Fr) springen na verlies or zwak telenet signaal over naar hun buitenlandse service provider. Telenet blijft maar zoeken. In Duitsland wel 15 km , bv. Bij Vaals over de grens en dan in Eschweiler heb ik connectie. Hier moet wat aan gedaan worden, dat is niet 2023 like.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: trage wissel naar buitenlands netwerk
@LHHermans schreef:Hier moet wat aan gedaan worden, dat is niet 2023 like
Jawel hoor, dit is zeker 2023 waar Amerikaanse bedrijven winst maximaliseren en kosten en baten zeer strikt afwegen.
Je hebt toevallig een mobiele operator gekozen (met een Amerikaanse eigenaar) die een slechte dekking heeft in een dunbevolkt gebied.
Misschien is het bijplaatsen van bijkomende masten of antennes in jouw regio voor Telenet niet rendabel en geen prioriteit.
Morgen overschakelen naar een operator op het Proximus- of Orange-netwerk lost je probleem dezelfde dag nog op.
off-topic
Sinds dat men van de RTT een een beursgenoteerd geprivatiseerd bedrijf gemaakt heeft is dat even kapitalistisch als de moederholding van Telenet.
Het is aan de overheid om goede spelregels op te leggen aan de ondernemingen.
Zowel het Franse Orange als het Belgische Proximus bieden betere dekking in de regio van de Voerstreek/Drielandenpunt. zie https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
De realiteit onder ogen zien, toegeven dat je voor jouw specifieke situatie (een grensgeval) niet de juiste operator gekozen hebt, levert meer op dan klagen dat dit in 2023 niet zou kunnen. Want de realiteit bewijst dat het wel kan.
Wie de beste service wil, moet sowieso verschillende operatoren uitproberen en op basis van de eigen ervaring oordelen wie de beste service levert.
@Ex-Netweter @janne_man Het bereik in België is hier irrelevant.
De vraag/klacht van @LHHermans gaat over het feit dat het lang duurt voor toestellen met een Telenet simkaart in het buitenland verbinding maakt met het buitenlandse netwerk.
@LHHermans Als je na de grensovergang, manueel een netwerk selecteert; lukt dit dan wel meteen? Om verder te gaan op je voorbeeld, in principe heeft Telenet/BASE een overeenkomst met de 3 grote Duitse operatoren.
Tenzij er iemand hier iets soortgelijk heeft meegemaakt en een oplossing voor je heeft, contacteer je best de klantendienst om hier een melding van te maken. Op De Netweters wordt in principe geen ondersteuning aangeboden door Telenet.
@Ex-Netweter schreef:Morgen overschakelen naar een operator op het Proximus- of Orange-netwerk lost je probleem dezelfde dag nog op.
Kan jij dan overschakelen naar de fora van Proximus en Orange, dat lost meteen je frustraties op 🙂
goedendag, bedankt voor de reacties. Even ter verduidelijking.
We platen hier over dagelijkse ervaringen bij Maastricht, niet de grootste stad maar in ieder geval niet dun bevolkt. Proximus en T-Mobile alsook Orange ( ik heb een Duits t-mobile) en Belgisch (proximus) zakelijk abonnement, mijn dochter een Frans Orange abonnement) schakelen heel snel over naar een Nederlandse provider, terwijl telenet "eeuwig op één streepje / edge blijft en dan zoeken, zoeken zoeken. Soms 10-15 minuten geen verbinding. Hetzelfde van Nederland naar Duitsland bij Heerlen - Aken, prima ontvangsten alleen Telenet heeft dan tijd nodig tot Eschweiler wat 15 km autobaan richting het oosten duurt. Ook iher proximus is meteen naar een duitse provider geschakeld.
Handmarig is lastig. Je moet dan (voor de wet omdat je dan de telefoon moet bedienen stoppen met rijden en dat is toch echt niet meer 2023
Enige wat ik kan bedenken is dat er iets speciaal is aan de SIM-kaarten van Telenet waardoor deze moeite hebben met de omschakeling aan de grens. Aangezien je zegt dat het met meerdere toestellen/sim-kaarten is lijkt een defect weinig waarschijnlijk.
Ook aangezien je sprak over 5 toestellen verwachte ik wel dat er mogelijk iemand mee in de auto zou zitten die de test zou kunnen doen van het manueel overschakelen. Wat je uit die test zou kunnen leren is of er een foutmelding komt tijdens het manueel overschakelen.
Ik had vorige week hetzelfde probleem in Nederland. Toen ik de grens overreed lette ik erop, hij bleef ongeveer 20 kilometer nog met het Telenet netwerk verbonden op "E" (2G), ik heb toen het automatisch kiezen moeten uitzetten en met KPN verbonden. Wat ik ook raar vond, is dat ik maar niet met Vodafone kon verbinden (wat onderdeel is van Liberty Global, wat baas is van Telenet). Wat een raar bedrijf is Telenet..
@m-jan20 schreef:
@Ex-Netweter schreef:
Morgen overschakelen naar een operator op het Proximus- of Orange-netwerk lost je probleem dezelfde dag nog op.Kan jij dan overschakelen naar de fora van Proximus en Orange, dat lost meteen je frustraties op 🙂
Wat een dwaze, off-topic reactie, een "Krak" onwaardig 😫.
@WG94 schreef:Enige wat ik kan bedenken is dat er iets speciaal is aan de SIM-kaarten van Telenet waardoor deze moeite hebben met de omschakeling aan de grens. Aangezien je zegt dat het met meerdere toestellen/sim-kaarten is lijkt een defect weinig waarschijnlijk.
Ik zie 3 mogelijke oorzaken ....
In ieder geval iets dat verder moet uitgezocht worden (voorbeeld wisselen van de SIM kaart naar een ander toestel?) ...
Maar als het voor @LHHermans echt een probleem is, en hij heeft ervaren dat het probleem zich niet voordoet met andere providers (Proximus, Orange), dan is een provider wissel toch de meest voor de hand liggende oplossing?
Dus jouw toestel blijft dan weer te lang hangen bij Telenet; niet geheel onlogisch, want als er nog een Telenet signaal is is het logisch dat je toestel dat verkiest boven een buitenlands netwerk; al is dat vanuit gebruikersstandpunt natuurlijk niet handig als je dan enkel EDGE hebt.
Bij @LHHermans is er dan weer tijdelijk gewoon geen netwerk.
Wat Vodafone betreft; Telenet/Base heeft weldegelijk (volgens de roamingpartners lijst) een overeenkomst om 2G en 4G roaming te hebben bij Vodafone Nederland. Dus het is niet zo dat het ‘normaal’ is dat dit niet werkte.
Dit probleem kent wel iedereen en gelukkig wordt daar binnenkort op de 5G netwerken een oplossing voor aangeboden.
Je telefoon wilt zich zolang het mogelijk is vastklampen aan het eigen netwerk. Is dit niet meer mogelijk of valt de kwaliteit bedroevend achteruit dan pas wordt met de dichtbijzijnde zendmast gecommuniceerd over welke netwerken beschikbaar zijn. Daarna wordt er gekeken of jouw aanbieder, in dit geval Telenet een overeenkomst heeft met één van deze netwerken. Is dit het geval dan pas zal de verbinding worden hersteld.
Heel dit proces wordt binnenkort aangepast. Zo zal de uitwisseling van de aanvaardbare netwerken en onder welke voorwaarden al in de grensstreken gebeuren zodat de overgang veel vlotter verloopt.
Deze seamless roaming vraagt wel wat aanpassingen van alle operatoren die willen samenwerken. De techniek wordt nu al getest en hopelijk gaat het snel een 3GPP standaard worden zodat alle operatoren dit eventueel kunnen implementeren. Het goede nieuws is alvast dat Telenet één van de weinige operatoren is die nu al deze techniek intern test en zich inspant om hiervoor een standaard te maken.
@flip1953 schreef:Wat een dwaze, off-topic reactie, een "Krak" onwaardig 😫.
Was maar een mopje hoor (zie emoji), verwijzend naar @Ex-Netweter z'n reactie op zowat elk onderwerp op De Netweters: "verander van operator". Inderdaad off topic, lost @LHHermans z'n probleem niet op.
On-topic: Ik merk zelf trouwens ook dat overschakelen naar buitenlandse masten langer duurt dan bij andere operators, al heb ik hier niet dagelijks mee te maken natuurlijk.
Een moderne LTE-smartphone die zich tot 20 kilometer over de grens "vastklampt" aan een Telenet GPRS-verbinding?
Neen, dat probleem heeft niet iedereen, de topicstarter heeft dit in zijn eerste bericht reeds bevestigd: bij andere operatoren gebeurt dit niet.
De herfstvakantie is de ideale periode om dat persoonlijk eens te gaan uittesten met een simkaart van een andere mobiele operator ter plaatse bij het Drielandenpunt.
The proof of the pudding is in the eating.