Beantwoorden
BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?

Beste allen,

Ik ben overgegaan van een Telenet ONE abonnement (particulier) naar een Klik abonnement (business).  Hardwarematig moest er in feite niets wijzigen.  Ik gebruik al jaren een Unifi systeem (Dream machine Pro) en mijn modem staat in Bridge mode. 

Wat ik ook op dat Unifi systeem al jaren gebruikte, was de 4G datasimkaart die inbegrepen zat in het ONE abonnemant als 4G backup voor mijn ganse setup.  Ik heb daarvoor de Unifi U-LTE-Pro unit gekocht.  Dat heeft jaren prima gewerkt. 

Maar nu ben ik dus overgegaan naar een Business abonnement, waarin een 4G backup functie inbegrepen zit.  Ik had gevraagd om ook mijn Datakaartje van mijn ONE abonnement daarvoor over te zetten, maar dat is uiteraard mis gegaan.  Ze konden dat niet meer opnieuw activeren en ook niet gewoon een nieuwe opsturen met de post, daarvoor moest een technicus langskomen. 

Vandaag is die persoon gekomen, en hij had dus die USB stick met daarin dat 4G kaartje bij.  Hij installeerde het in de modem, maar daar werkt het sowieso niet, want waar mijn modem hangt heb ik geen 4G ontvangst.  Maar ik wilde dat systeem niet gebruiken, ik wil uiteraard weer mijn Unifi setup gebruiken.  Dus heb ik dat 4G kaartje uit de USB stick gehaald en in de Unifi U-LTE-Pro gestopt, maar het werkt niet.  De technicus twijfelde er al aan omdat zo'n 4G backup simkaartje blijkbaar niet hetzelfde is als een datasimkaartje (???) Zo heeft zo'n 4G backup simkaart niet eens een pincode, maar dat is volgens mijn ook niet echt een probleem.  Een simkaart werkt ook zonder pincode. 

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

ps. wat ook ambetant is, is dat ik door de overzet van mijn abonnement ook mijn login hier ook gewijzigd is.  Ik log nu in feite in met mijn oude login, maar weet niet hoe lang die nog zal werken.  Maar als ik inlog met mijn nieuwe ben ik uiteraard mijn post count van mijn andere login kwijt... Kan daar iets aan worden gedaan?

Thx!

 

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: 4G backup business Klik abonnement met Unifi ? 

Tags (1)
10 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1131
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?

Met het simkaart probleem kan ik je niet helpen, dat laat ik aan de anderen over.

Wat betreft je account, best een privébericht sturen naar @Moderator met de nodige details. Mogelijk kunnen ze je account overzetten.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?


@BartDG  schreef:

Vandaag is die persoon gekomen, en hij had dus die USB stick met daarin dat 4G kaartje bij.  Hij installeerde het in de modem, maar daar werkt het sowieso niet, want waar mijn modem hangt heb ik geen 4G ontvangst.  Maar ik wilde dat systeem niet gebruiken, ik wil uiteraard weer mijn Unifi setup gebruiken.  Dus heb ik dat 4G kaartje uit de USB stick gehaald en in de Unifi U-LTE-Pro gestopt, maar het werkt niet.  De technicus twijfelde er al aan omdat zo'n 4G backup simkaartje blijkbaar niet hetzelfde is als een datasimkaartje (???) Zo heeft zo'n 4G backup simkaart niet eens een pincode, maar dat is volgens mijn ook niet echt een probleem.  Een simkaart werkt ook zonder pincode. 

Heeft iemand een oplossing hiervoor?


De 4G back-up bij Telenet is inderdaad iets anders dan een gewone data SIM: waarschijnlijk wordt hiervoor een andere APN gebruikt?

En gezien jij spreekt over een modem "die in bridge staat" zou de Telenet 4G back-up toch niet gewerkt hebben, want deze werkt niet met de bridge mode.

Jouw router (ik neem aan de CV8560E) zou dan wel internet krijgen op zijn LAN poorten (via 4G), maar jouw DM Pro zou geen IPv4 adres krijgen zonder internet op de coax.

En zonder internet op de coax kan je de bridge functie van de modem niet uitschakelen ...

 

Misschien weet iemand wel de instellingen (apn etc) voor de 4G back-up SIM?

 

 

BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?

Klopt, mijn modem is inderdaad een CV8560E.  

Ik wist niet dat een CV8560E niet werkte met de 4G backup wanneer die in bridge mode staat.  Maar zoals ik al zei maakt het in feite weinig uit, want zelfs al zou ik geen bridge mode gebruiken en al zou ik de 4G USB stick van Telenet zelf gebruiken in de modem: er is geen 4G signaal ontvangst waar de modem staat, dus de backup is daar waardeloos.  Als het effectief gewoon een kwestie zou zijn van een andere APN in te stellen zou ik zeer erkentelijk zijn mocht iemand mij die laten weten. 🙂

Thx!

Ex-Netweter
 

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?

Dat staat toch gewoon op de website:


Business Mobile-klant? Dan moet je gprs.base.be instellen.

https://www2.telenet.be/business/nl/klantenservice/mobiele-telefonie/mobiel-instellen-en-gebruiken/m...

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?

Business Mobile verwijst naar het product voor SME/LE klanten voor mobiele bedrijfsplannen, en heeft niets met KLIK te maken... 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?

@BartDG De 4G backup sticks van Telenet kunnen nergens anders gebruikt worden dan in je modem van Telenet. 

Ze zijn apart geprovisioneerd en kunnen dus niet gebruikt worden in bijvoorbeeld je pc of laptop. 

Als je toch je eigen 4G backup wil gebruiken, vraag dan een datasimkaart aan en koop dan een 4G/5G stick of modem.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?

Conclusie van dit topic, 4G Backup bij KLIK is voor de topicstarter dus een compleet nutteloze optie:

  • 4G Backup functioneert (al jarenlang) niet in bridge-mode en bridge-mode kan je alleen uitschakelen als je Telenet CV8560E een actief coaxsignaal ontvangt (dus onmogelijk werkend te krijgen als de coaxkabel offline is)
  • de (simkaart van de) 4G Backup USB-stick kan je niet gebruiken in een ander toestel dan de Telenet CV8560E

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?


@Ex-Netweter  schreef:
  • de (simkaart van de) 4G Backup USB-stick kan je niet gebruiken in een ander toestel dan de Telenet CV8560E

Dat laatste is wellicht onjuist:

  • de (simkaart van de) 4G Backup USB-stick kan je niet gebruiken in een ander toestel dan een (any)Telenet HGW?: Alles over je Telenet-modem

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1131
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?

technisch gezien heeft @Ex-Netweter waarschijnlijk wel gelijk mbt type Telenet modem.

Het is een USB-dongle en enkel CH6643E (zeer oud model) & CV8560E (model met bridge/passtrough functie) hebben een USB-poort. Dus tenzij er meerdere type dongles bestaan (ethernet + externe voeding?) kan het op geen enkel ander model.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

4G Back-up bij Klik-abonnement werkt niet met Unifi?

Bedankt iedereen voor de zeer nuttige info, ook al is het niet echt wat ik wilde lezen...  

Ik ga maar eens contact opnemen met Telenet en vragen of ze bereid zijn om een toegift te doen en vragen of ze dat eventueel kunnen oplossen met een Datasimkaart.  Want deze oplossing ging sowieso nooit gewerkt hebben gezien geen 4G ontvangst in de ruimte van de modem.  Ik reken er eigenlijk niet op, maar we gaan wel zien.

Waar het volgens mij op neer gaat komen is dat ze wel een datasimkaart gaan kunnen geven, maar dat die dan wel apart zal moeten betaald worden, wellicht per maand.  En dan is het nog maar de vraag of dat het waard is, voor iets wat ik misschien twee keer per jaar nodig heb (maar op het moment zelf wel onbetaalbaar is uiteraard...)