BartDG
Professional Weetjesweter
BartDG
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
05-01-2024
02:03
|
Lid sinds: 17-04-2020
Datum laatste bezoek: 05-01-2024 02:03
Ranking
Professional Weetjesweter
04-01-2024
13:27
Bedankt iedereen voor de zeer nuttige info, ook al is het niet echt wat ik wilde lezen... Ik ga maar eens contact opnemen met Telenet en vragen of ze bereid zijn om een toegift te doen en vragen of ze dat eventueel kunnen oplossen met een Datasimkaart. Want deze oplossing ging sowieso nooit gewerkt hebben gezien geen 4G ontvangst in de ruimte van de modem. Ik reken er eigenlijk niet op, maar we gaan wel zien. Waar het volgens mij op neer gaat komen is dat ze wel een datasimkaart gaan kunnen geven, maar dat die dan wel apart zal moeten betaald worden, wellicht per maand. En dan is het nog maar de vraag of dat het waard is, voor iets wat ik misschien twee keer per jaar nodig heb (maar op het moment zelf wel onbetaalbaar is uiteraard...)
... Meer weergeven
04-01-2024
00:05
Klopt, mijn modem is inderdaad een CV8560E. Ik wist niet dat een CV8560E niet werkte met de 4G backup wanneer die in bridge mode staat. Maar zoals ik al zei maakt het in feite weinig uit, want zelfs al zou ik geen bridge mode gebruiken en al zou ik de 4G USB stick van Telenet zelf gebruiken in de modem: er is geen 4G signaal ontvangst waar de modem staat, dus de backup is daar waardeloos. Als het effectief gewoon een kwestie zou zijn van een andere APN in te stellen zou ik zeer erkentelijk zijn mocht iemand mij die laten weten. 🙂 Thx!
... Meer weergeven
03-01-2024
20:55
Beste allen,
Ik ben overgegaan van een Telenet ONE abonnement (particulier) naar een Klik abonnement (business). Hardwarematig moest er in feite niets wijzigen. Ik gebruik al jaren een Unifi systeem (Dream machine Pro) en mijn modem staat in Bridge mode.
Wat ik ook op dat Unifi systeem al jaren gebruikte, was de 4G datasimkaart die inbegrepen zat in het ONE abonnemant als 4G backup voor mijn ganse setup. Ik heb daarvoor de Unifi U-LTE-Pro unit gekocht. Dat heeft jaren prima gewerkt.
Maar nu ben ik dus overgegaan naar een Business abonnement, waarin een 4G backup functie inbegrepen zit. Ik had gevraagd om ook mijn Datakaartje van mijn ONE abonnement daarvoor over te zetten, maar dat is uiteraard mis gegaan. Ze konden dat niet meer opnieuw activeren en ook niet gewoon een nieuwe opsturen met de post, daarvoor moest een technicus langskomen.
Vandaag is die persoon gekomen, en hij had dus die USB stick met daarin dat 4G kaartje bij. Hij installeerde het in de modem, maar daar werkt het sowieso niet, want waar mijn modem hangt heb ik geen 4G ontvangst. Maar ik wilde dat systeem niet gebruiken, ik wil uiteraard weer mijn Unifi setup gebruiken. Dus heb ik dat 4G kaartje uit de USB stick gehaald en in de Unifi U-LTE-Pro gestopt, maar het werkt niet. De technicus twijfelde er al aan omdat zo'n 4G backup simkaartje blijkbaar niet hetzelfde is als een datasimkaartje (???) Zo heeft zo'n 4G backup simkaart niet eens een pincode, maar dat is volgens mijn ook niet echt een probleem. Een simkaart werkt ook zonder pincode.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
ps. wat ook ambetant is, is dat ik door de overzet van mijn abonnement ook mijn login hier ook gewijzigd is. Ik log nu in feite in met mijn oude login, maar weet niet hoe lang die nog zal werken. Maar als ik inlog met mijn nieuwe ben ik uiteraard mijn post count van mijn andere login kwijt... Kan daar iets aan worden gedaan?
Thx!
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: 4G backup business Klik abonnement met Unifi ?
... Meer weergeven
- Tags:
- 4G backup
08-09-2021
06:40
Bedankt voor de suggesties. Maar hij zit al op een +4db uitgang. Ik denk niet dat het signaal het probleem is. Garantie zal ook niet meer lukken, het is zeker ouder dan 2 jaar. Maar ik ga toch eens langsgaan bij de dealer. Misschien kunnen ze nog iets regelen.
... Meer weergeven
06-09-2021
23:06
Ok, bedankt voor de tips! Kan ook ook zo'n CI+ module apart kopen? Is dat allemaal goed of bestaan daar meerdere soorten van? Waar moet ik op letten?
... Meer weergeven
06-09-2021
20:37
Beste allen, Ik heb op 1 TV thuis een "TV kaartje". Werkt op zich meestal wel goed, maar vaak gebeurt het dat de decodering wegvalt. De TV toont dan "zender is gecodeerd". Na een paar seconden springt het dan weer goed, maar vaak een paar minuten later is het weer van dat. Enzoverder en zovoort. Nogal irritant. Dan trek ik er soms eens de CI+ module uit en wrijf wat over de chip van de kaart. Meestal werkt dat wel even, maar vaak is het de dag nadien weer van dat. Zou de CI+ module stuk zijn? Of misschien het kaartje? TV denk ik niet, want is een nieuwe LG TV van nog geen jaar oud. Deze TV hangt aan de muur en wordt nooit aangeraakt, behalve dan als ik weer maar eens het kaartje eruit moet halen om erover te wrijven. Herkent iemand dit en is er misschien een oplossing voor? Thx, Bart
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
CI+ module
26-07-2021
20:48
@igvfer Hij gebruik standaard 8080, maar ik heb die gewijzigd. Maar ik heb het zonet kunnen oplossen, op de meest banale manier : gewoon NAS verwijderen uit de Qmanager app, opnieuw laten zoeken en ...bam! werkt! Ongelofelijk! 😓 😫 Nu, ik ben wel heel blij dat het nu weer werkt, zelfs zonder enige vorm van port forwarding of uPnP. Maar het is toch ook wel een beetje 🤢 Wat die VPN betreft, dat intrigeert mij wel! Want hoe kan je, als je in de range10.x.x.x zit toegang hebben tot gelijk wat op je netwerk dat op 192.168.0.x zit? Dat gaat toch tegen de regels van het subnetten in?
... Meer weergeven
25-07-2021
22:06
@igvfer IPv6 is niet ingesteld, dus dat is geen optie. Maar als je zegt dat dat van jou ook niet werkt, dan zal dat wel normaal zijn en ga ik me er verder geen zorgen in maken. Het enige dat ik nog moet in orde krijgen is de externe toegang naar mijn Qnap NAQ, en dat blijkt maar niet te lukken. Zelfs niet als ik uPnP inschakel, wat ik in feite zelfs geen goed idee vind. 🙈 De beste optie vind ik in feite nog steeds gewoon een VPN opzetten. Ik ben daar deze middag ook mee bezig geweest en heb een L2TP VPN kunnen opzetten op de Dream Machine, maar die kiest dan automatisch een andere IP range dan die waar de NAS in zit. En zo kan ik de NAS weer niet bereiken. Bv. Mijn DMP gebruik 192.168.1.1 tot 192.168.1.254 en de VPN gaat dan 192.168.2.1 en verder gebruiken. Maar zo kan ik dus niet aan mijn NAS. Ik weet niet hoe ik dat zo kan regelen dat ik dan wel in de eerste range kan geraken met een VPN. Ben daar nu wat naar aan het zoeken. Ik denk dat ik de range van de DMP ga moeten verkleinen, maar da's ook niet echt ideaal omdat ik nogal wat vaste IP's gebruik en die zitten verspreid tussen de 192.168.1.1 en 192.168.1.219. Dat wordt dus nog wat zoeken...
... Meer weergeven
25-07-2021
19:14
Hallo igvfer, Bedankt voor de info, het was dat was ik wilde weten. Dat beide adressen worden toegekend door Telenet en dus niet door de Telenet modem. Merci! Toch kan ik niet pingen naar dat IP adres van de Dream Machine. (195.x.x.x) Zou ik daar nog iets extras voor moeten instellen in de Dream Machine zelf? Thx!
... Meer weergeven
25-07-2021
18:58
Hallo Nickw, Ja hoor, dat is inderdaad zoals ik het begrepen had, en hoe ik ook dacht dat het werkte. 🙂 De bedoeling was inderdaad om dubbele NAT te vermijden. Vroeger had ik dan ook om die reden een pure "modem only" setup, maar dat biedt Telenet nu niet meer aan. Ik ben alleen niet goed mee omdat ik nu opeens 2 externe WAN adressen lijk te hebben: in mijn geval 178.118.x.x van de Telenet modem zelf en ook nog 195.16.x.x van de Dream Machine. Welke moet ik dan gebruiken om via een externe connectie naartoe te gaan om via extern toegang te krijgen tot mijn netwerk? (of ingeven in een DDNS dienst) Die van de modem of die van de Dream Machine? Of mag dat door elkaar gebruikt worden? 't Is dat wat me verwart. 🙂 Ik veronderstel dat mijn Dream Machine dat 195.16.x.x adres van de Telenet modem heeft gekregen? Of komt dat ook van Telenet zelf? Thx!
... Meer weergeven
25-07-2021
16:14
Beste Igvfer, bedankt voor je antwoord! Ben toch nog niet goed mee. Inderdaad, ik heb de Dream Machine "gebridged". En als ik rechtstreeks aansluit op de modem, dan krijg ik het "juiste" WAN IP adres 178.118.x.x. Op de Telenet modem zelf is echter echter ENKEL de Dream Machine aangesloten. (inderdaad "gebridged" dus). Dan moet hij toch ook het WAN IP van de modem krijgen? Dat 195.16.x.x adres vind ik ook nergens terug in de instellingenmenu van de modem. Ik veronderstel dat dit het adres is dat de DreamMachine heeft gekregen van de modem dan? Wat op zich wel raar is, want dat zou toch een 192.168.x adres moeten zijn mocht er dubbele NAT zijn? Maar in feite kan dit toch niet? Wat is anders het nut van de bridge functie? Al de rest van mijn interne netwerk, Qnap NAS inclusief, hangt logischerwijs achter de Dream Machine. Als ik nu "what is my IP" doe in Google, dan krijg ik ook dat 195.16.x.x adres, terwijl ik eigenlijk weet dat het 178.118.x.x zou moeten zijn. Dat was volgens mij niet het geval toen ik nog met een Unifi USG gateway werkte. Dus heb ik nu in feite 2 externe WAN IP's? dat kan toch niet? Welke moet ik dan gebruiken om mijn netwerk te benaderen? Is het mogelijk om dit een beetje te verduidelijken want ik ben echt serieus in de war hierdoor. Bedankt!
... Meer weergeven
25-07-2021
14:21
Beste allen,
Ik had al eerder wat instellingproblemen met mijn Dream Machine Pro, waardoor mijn netwerk van buitenaf niet te bereiken was. Door deskundig advies op dit forum snel opgelost. 🙂 De externe toegang tot mijn domotica heb ik ondertussen werkend gekregen door de port forwarding juist in te stellen. Nu kan ik mijn domotica weer zien op de app van mijn GSM, ook buitenshuis. Dat werkt dus prima.
Ik moet nu enkel mijn Qnap NAS nog van buitenaf toegankelijk krijgen. Daar tref ik toch weer iets raars aan.
Mijn Telenet modem zegt met dat mijn WAN IP 178.118.x.x betreft. De Dream Machine zegt echter dat mijn WAN IP 195.16.x.x betreft. Mijn Qnap netwerk instellingen zeggen hetzelfde als de Dream Machine, maar het lijkt me duidelijk dat hetgeen mijn Telenet modem zegt het enige juiste is.
Hoe kan dit? En hoe kan ik de Dream Machine / Qnap het juiste WAN IP laten zien?
Ter info: model betreft een CV8560E en het MAC adres van de Dream Machine werd ingevuld bij "Bridging" in de Telenet modem instellingen. Dat werkt op zich prima (anders zou de externe toegang van de domotica ook niet werken, dat was eerder een probleem)
Bedankt!
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
bridging
-
E-Router
-
instellingen
25-07-2021
13:23
Doe ik! Hartelijk dank voor de snelle service allebei! 👍 😊
... Meer weergeven
25-07-2021
13:16
1
Ik heb nog een tweede probleempje, maar zal daar een nieuw onderwerp voor aanmaken. 🙂
... Meer weergeven
25-07-2021
13:03
Ok, super bedankt beiden voor het snelle antwoord! Zijn de drie weken van Suzy's verlof pas gestart? (kwestie van te weten wanneer ongeveer ze terug zal zijn) 🙈 En misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik persoonlijke berichten sturen in Netweters? Thx!
... Meer weergeven
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
Berichten die BartDG geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 |
Ex-Netweter
|
door
MrThix
|
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 25-07-2021 13:16 | |
2 | 23-07-2021 08:22 | |
1 | 20-07-2020 21:48 | |
1 | 24-04-2020 09:07 | |
2 | 21-04-2020 10:47 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
3883 | 23-07-2021 08:22 |