24754
netweters
|
152380
antwoorden
|
20698
vragen
|
Beste allen,
Ik ben overgegaan van een Telenet ONE abonnement (particulier) naar een Klik abonnement (business). Hardwarematig moest er in feite niets wijzigen. Ik gebruik al jaren een Unifi systeem (Dream machine Pro) en mijn modem staat in Bridge mode.
Wat ik ook op dat Unifi systeem al jaren gebruikte, was de 4G datasimkaart die inbegrepen zat in het ONE abonnemant als 4G backup voor mijn ganse setup. Ik heb daarvoor de Unifi U-LTE-Pro unit gekocht. Dat heeft jaren prima gewerkt.
Maar nu ben ik dus overgegaan naar een Business abonnement, waarin een 4G backup functie inbegrepen zit. Ik had gevraagd om ook mijn Datakaartje van mijn ONE abonnement daarvoor over te zetten, maar dat is uiteraard mis gegaan. Ze konden dat niet meer opnieuw activeren en ook niet gewoon een nieuwe opsturen met de post, daarvoor moest een technicus langskomen.
Vandaag is die persoon gekomen, en hij had dus die USB stick met daarin dat 4G kaartje bij. Hij installeerde het in de modem, maar daar werkt het sowieso niet, want waar mijn modem hangt heb ik geen 4G ontvangst. Maar ik wilde dat systeem niet gebruiken, ik wil uiteraard weer mijn Unifi setup gebruiken. Dus heb ik dat 4G kaartje uit de USB stick gehaald en in de Unifi U-LTE-Pro gestopt, maar het werkt niet. De technicus twijfelde er al aan omdat zo'n 4G backup simkaartje blijkbaar niet hetzelfde is als een datasimkaartje (???) Zo heeft zo'n 4G backup simkaart niet eens een pincode, maar dat is volgens mijn ook niet echt een probleem. Een simkaart werkt ook zonder pincode.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
ps. wat ook ambetant is, is dat ik door de overzet van mijn abonnement ook mijn login hier ook gewijzigd is. Ik log nu in feite in met mijn oude login, maar weet niet hoe lang die nog zal werken. Maar als ik inlog met mijn nieuwe ben ik uiteraard mijn post count van mijn andere login kwijt... Kan daar iets aan worden gedaan?
Thx!
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: 4G backup business Klik abonnement met Unifi ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb een gelijkaardig setup als u, en vroeg me af:
Alvast bedankt voor uw antwoord! Ik zou ook zeer graag de 4G Backup rechtstreeks op de UDM Pro aansluiten 😄
Ik had ook graag geweten hoe in de MF281 LTE te geraken om de settings aan te passen? Kan ik hem resetten en wat zouden dan de settings zijn om de SIM terug te laten werken?
Sorry voor de trage reactie, blijkbaar had ik geen notificatie ontvangen van eerdere berichten
Voor zover ik het mij nog kan herinneren, om instellingen te kunnen wijzigen:
Op de DreamMachine heb ik daarna de MF281 aangesloten port 8.
UDM > Network > Ports > Port 8 > WAN2 selecteren
Ok, had ik al geprobeerd maar dat lukt niet. Ik zie precies wel arp pakketten maar kan er niet op connecteren. Ook een scan voor open poorten leverde niks op. Mogelijks is dat afgeschermd door Telenet, door ACL ofzo.