24770
netweters
|
152572
antwoorden
|
20720
vragen
|
Beste allen,
Ik heb op 1 TV thuis een "TV kaartje". Werkt op zich meestal wel goed, maar vaak gebeurt het dat de decodering wegvalt. De TV toont dan "zender is gecodeerd". Na een paar seconden springt het dan weer goed, maar vaak een paar minuten later is het weer van dat. Enzoverder en zovoort. Nogal irritant. Dan trek ik er soms eens de CI+ module uit en wrijf wat over de chip van de kaart. Meestal werkt dat wel even, maar vaak is het de dag nadien weer van dat.
Zou de CI+ module stuk zijn? Of misschien het kaartje? TV denk ik niet, want is een nieuwe LG TV van nog geen jaar oud. Deze TV hangt aan de muur en wordt nooit aangeraakt, behalve dan als ik weer maar eens het kaartje eruit moet halen om erover te wrijven.
Herkent iemand dit en is er misschien een oplossing voor?
Thx,
Bart
haal de kaart uit de module en met perslucht spuit de opening proper en kijk eens wat het doet na stofzuigen van de opening kan ook helpen
@BartDGdoor het veel uithalen en insteken kan het zijn dat de pinnetjes beetje gebogen zijn of verschoven, dat kan ook een reden zijn,
ik heb ook een CI+ module van Telenet en heb dit probleem niet, maar haal die amper uit,
de vraag is, welke ci+ versie ondersteund uw tv, je zou dit eens moeten navragen anders bij het tv merk.
Ok, bedankt voor de tips! Kan ook ook zo'n CI+ module apart kopen? Is dat allemaal goed of bestaan daar meerdere soorten van? Waar moet ik op letten?
@BartDGVoor Telenet bestaat er maar 1, de ci module is ook gepaird met de smartcard, dus zomaar een andere ci module kopen voor de kaart te gebruiken kan niet, anders eens mee naar een Telenet center gaan en uitleggen, misschien kan je hem ruilen voor een nieuwe.
@BartDG schreef:
en is er misschien een oplossing voor?
Gebruik maken van de wettelijke garantie van 2 jaar, gezien dit een aangekocht product is?
In de veronderstelling dat je nog uw factuur hebt, en dat de module minder dan 2 jaar oud is?
Voor de rest: advies volgen van vorige poster: zo weinig mogelijk manipuleren, zoals:
dit verkort de levensduur ..
Mogelijk is het signaal op het nippertje te zwak. Trek uw coax kabels eens uit, steek ze terug en draai de stekkers eens. Als DE TV aangesloten is op een 0db aansluiting op de NUI, verplaats dan deze aansluiting naar een +4db aansluiting.
Bedankt voor de suggesties. Maar hij zit al op een +4db uitgang. Ik denk niet dat het signaal het probleem is.
Garantie zal ook niet meer lukken, het is zeker ouder dan 2 jaar. Maar ik ga toch eens langsgaan bij de dealer. Misschien kunnen ze nog iets regelen.
je kan de kaart ook testen bij vrienden dat telenet klant zijn er moet wel tv kabel zijn als zij zelfde probleem hebben ligt het aan de kaart
@BartDG schreef:Ik heb op 1 TV thuis een "TV kaartje". Werkt op zich meestal wel goed, maar vaak gebeurt het dat de decodering wegvalt.
Herkent iemand dit en is er misschien een oplossing voor?
Hier gebeurt het ook wel dat het beeld op een gecodeerde zender eventjes zwart is.
TV= Medion, CI+ module en smartcard al sinds vele jaren (vanaf de eerste dag dat Telenet "TV met een kaartje" introduceerde.
Meestal gebeurt dit nàdat ik iets anders op TV heb bekeken (streaming via Chromecast, of via de ingebouwde mediaplayer). Als ik dan terug schakel naar TV heb ik soms wel eens zwart beeld.
Ik zap dan eventjes naar "één" (ongecodeerd) en dan terug naar vtm. Dat helpt.
Verwijderen van de module of "eventjes op het kaartje wrijven" nog niet nodig geweest ... 🙂