Beantwoorden
FV2
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?

Hallo.

We hebben een extra tv toestel (LG "UHDTV 4K 43) gekocht om op zolder te plaatsen. Daar is enkel een utp internet aansluiting.

Is er een mogelijkheid om toch de gewone tv programmatie daar op dit toestel te bekijken?

Onder bij het andere tv toestel staat een digirecorder van Telenet. 

 

Alvast bedankt voor Uw antwoord!!

0 Likes
10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?

Het is niet mijn specialiteit, maar volgens mij ben je geholpen met een tv-box. Voorlopig enkel voor nieuwe klanten lees ik.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/kan-ik-mijn-digibox-of-digicorder-omruilen/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?

in principe heb je altijd een coax nodig voor je signaal/beeld

 

smart tv: apps, YouTube, vtmGo enz...

 

wat je wel kan doen bvb tv box beneden en 2de box boven zonder coax > opnames bekijken is via utp dus gewoon beneden iets opnemen of gewoon uitgesteld kijken

 

betere optie: google chromecast

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?

@Cru 

Je hebt eigenlijk altijd een coax nodig, ook voor de tv-box. Ook terugkijktv is beperkt. Er zijn zenders die je niet terug kan bekijken (Nederland).


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?

Hopelijk komt Telenet binnenkort met een TV-Box die geen (rechtstreekse) coax nodig heeft. Als opnames & uitgesteld kijken lukken zonder, dan zal live kijken toch ook moeten kunnen? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?


@m-jan20  schreef:

Hopelijk komt Telenet binnenkort met een TV-Box die geen (rechtstreekse) coax nodig heeft. Als opnames & uitgesteld kijken lukken zonder, dan zal live kijken toch ook moeten kunnen? 


minder belasting voor servers? geen idee, is in principe soort van video on demand

x aantal klanten vragen dezelfde opname/progamma 

 

coax is in principe stabiel als alles goed is aangesloten, live tv kijken zou dan meer onder streaming/iptv vallen dus meer belasting van het netwerk

 

is geen sluitend antwoord, denk dat het zoiets is

0 Likes
BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?

Dat kan.  Er bestaan coax to ethernet adapers (en omgekeerd).  Dan kan je je coax signaal op een ethernet kabel steken en aan de andere kant weer omgekeerd.  Op zo'n moment dient de ethernet kabel puur als datadrager en mag je deze uiteraard niet meer aan je router koppelen, gewoon aan de ene kant aan je MTU en aan de andere kant rechtstreeks naar je TV of digibox.

Een merk die zoiets doet is bv Gardy.  Zij adviseren wel Cat7 kabel hiervoor, maar Cat6 zal wellicht ook wel werken als de afstand niet al te groot is.

 
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?

@BartDG 

Alles hangt af hoe die UTP kabel geplaatst is. Als deze in een buis zit en kan verschoven worden, zou je hem ook kunnen vervangen door een coax. Dan ben je ook zeker dat je coax kwaliteit krijgt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?

@louishufkDat klopt uiteraard.  Een echte coax valt steeds te prefereren boven allerhande alternatieven.  Maar ik antwoordde gewoon op de vraag van de TS.  Gezien hij niet sprak van deze mogelijkheid ging ik ervan uit dat dat geen optie was. 

 

Mocht dat wel zo zijn, dan kan ik enkel aanraden om dat eventueel met speciaal kabelglijmiddel te doen, zoals bv. 3M in zijn gamma heeft.  Ga in geen geval Dreft ofzo gebruiken.  Dat lukt daarmee wel, maar daarna versteent die Dreft in je preflexen en mocht je ooit nog eens die kabel moeten vervangen mag je dat compleet vergeten.

 
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?


@Cru  schreef:

@m-jan20  schreef:

Hopelijk komt Telenet binnenkort met een TV-Box die geen (rechtstreekse) coax nodig heeft. Als opnames & uitgesteld kijken lukken zonder, dan zal live kijken toch ook moeten kunnen? 


minder belasting voor servers? geen idee, is in principe soort van video on demand

x aantal klanten vragen dezelfde opname/progamma 


Niet alle klanten zouden dit gebruiken, alleen zij die geen coax hebben bij hun TV (of voor een tweede TV zonder coax). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je tv kijken op smart tv/digicorder enkel via UTP?


@m-jan20  schreef:

@Cru  schreef:

@m-jan20  schreef:

Hopelijk komt Telenet binnenkort met een TV-Box die geen (rechtstreekse) coax nodig heeft. Als opnames & uitgesteld kijken lukken zonder, dan zal live kijken toch ook moeten kunnen? 


minder belasting voor servers? geen idee, is in principe soort van video on demand

x aantal klanten vragen dezelfde opname/progamma 


Niet alle klanten zouden dit gebruiken, alleen zij die geen coax hebben bij hun TV (of voor een tweede TV zonder coax). 



@m-jan20  schreef:

@Cru  schreef:

@m-jan20  schreef:

Hopelijk komt Telenet binnenkort met een TV-Box die geen (rechtstreekse) coax nodig heeft. Als opnames & uitgesteld kijken lukken zonder, dan zal live kijken toch ook moeten kunnen? 


minder belasting voor servers? geen idee, is in principe soort van video on demand

x aantal klanten vragen dezelfde opname/progamma 


Niet alle klanten zouden dit gebruiken, alleen zij die geen coax hebben bij hun TV (of voor een tweede TV zonder coax).

 

mensen zitten raar in elkaar, zie het genoeg iedere dag 🙂 

 

voorbeeld: gratis wifi booster voor iedere klant (duidelijk vermeld geen tijdelijke actie)

wat gebeurt er: iedereen gaat achter een gratis booster, zetten ze naast de modem of na meer dan een jaar zit het nog in de doos omdat ze geen utp bekabeling hebben

 

iptv vraagt nu eenmaal veel data, bandbreedte voor internet moet terug omhoog enz...

 

als het er komt denk ik dat het eerder iets is voor glasvezel

0 Likes