24748
netweters
|
152286
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo,
Ik ben verhuisd naar een appartement dat ik huur. Iedereen heeft daar Belgacom en in mijn appartement is er aansluiting voor Belgacom. Maar ik zou graag Telenet nemen (ben ik gewoon).
Er is een medewerker van Telenet geweest. Nu blijkt dat de kabel van in de straat naar mijn appartement nog moet gelegd en binnen getrokken worden. Eenmaal dit gebeurt is, kunnen ze van Telenet de aansluiting van de modem en zo doen...
Deze medewerker en vrienden hebben mij laten weten dat de verhuurder verplicht is om beide aan te bieden (Telenet en Belgacom). Aangezien dit niet het geval is, zou dit ten koste van de verhuuder zijn (kabel straat). Ik vind dit nergens terug (huurwetgeving en zo)
Kan iemand helpen?
Mvg,
Els
Opgelost! Ga naar oplossing.
verhuurder is niets verplicht
Je dient verschillende dingen te weten:
1. hoeveel appartementen zijn er in het het gebouw
2. minder dan 4 dan kan je apart aansluiten
3. 4 of meer dient dit via een project te gaan , in te dienen door de bouwheer.
Hallo,
De eigenaar is verplicht te voorzien in beide aansluitingen, in elke woning moet een aftakpunt zijn voor TV en TELEFONIE. ( de belgacom stekkerdoos met gaatjes - alsmede de binnenaansluiting RTT ) en TELENET distrubitie met aftakpunt op de gevel of binneninstallatie.
Mijn vorige eigenaar was zeer boosaardig maar ik haalde recht. ( Ik woonde in een bijgezet achterbouw).
Bij nieuwbouwwoningen moet de bouwheer dit verplicht voorzien.
De aansluitingskost ( activering signaal is ten laste gebruiker ).
Er was een discussie over het plaatsen van schotelantennes , wel ook dit probleem is snel opgelost : weigert de verhuurder dit te laten plaatsen ? Gewoon vrederechter ! Iedereen geeft namelijk recht op media, geloof me allemaal meegemaakt, ook al liggen syndicus en medebewoners en eigenaar dwars, de schotel is een recht. Het enige punt is: bij verhuis mag er geen schade zijn.
Als een verhuurder zo moeilijk begint te doen heb je echt een goede getroffen.
Als je woning bezoekt kijk GOED of er aftakpunten zijn, er hoeft daarom geen modem te hangen en bel voor de inhuurname eerst naar telenet zij kunnen zien of er een binneninstallatie ( kabel is voldoende ) ligt.