24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20700
vragen
|
Misschien staat dit in een foutieve sectie maar ik kon geen andere vinden waarin het thuishoort.
Ik heb de laatste dagen problemen met het uploaden naar de ftp-server van Telenet.
Elke upload geeft een error 550 input/output error.
Ik heb naast mijn standaard FTP-pakket nog twee andere geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Ook op verschillende OS's (Win10 en Win7) krijg ik de foutmelding.
Wanneer ik uploads doe naar een FTP-server van een andere provider (BV Proximus) dan lukt het wel.
De foit doet zich pas voor vanaf deze week.
Graag advies of een hint waar ik met mijn vraag terecht kan.
Mvrgr
Frank
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Frank,
Ik had vandaag ook problemen met FTP.
Ik kreeg ook de zelfde fout melding als jij als ik een file probeerde te downloaden. (naar telenet).
Echter dit had wel een ernstig gevolg: iedere file die ik probeerde de downloaden kreeg als file size: 0
Dat is echt niet wat ik wilde.
Vroeger kon je over dit soort technische problemen een speciaal nummer opbellen, maar dat nummer bestaat niet. Nu moet je het doen met het algemene tel nummer: 015-666666.
De mensen die daar werken doen hun uiterste en vriendelijke best om je te helpen maar ze krijgen
gewoon niet de technische ondersteuning van telenet om iemand direct te helpen.
Wat overblijft is een klacht in te dienen, maar die heb ik eigenlijk niet. Ik heb er twee gesteld.
Maar nu het goede nieuws. Vanavond werkt alles weer als vanouds. Alleen moest ik een 4 tal files die 0 waren weer op nieuw downloaden. Maar dat is peanuts.
Hopelijk lukt het nu bij jou ook.
Met vriendelijke groeten
Nicolaas Vroom.
Beste Nicolaas,
Hier ook alles terug OK.
Het fenomeen van de files met size 0 had ik ook maar die zijn ondertussen ook vervangen.
Ik deel de mening dat Telenet een nummer zou moeten hebben waar je terecht kan met meer technische vragen. Vragen die antwoorden verwachten die dieper gaan dan die van de gewone dagelijkse gebruiker.
Mijn indruk bij het bellen naar het standaard telefoonnummer is dat men zelden kan antwoorden op een echte technische vraag.
Maar eind goed. Alles is terug opgelost.
Wel spijtig dat Telenet geen eigen webpagina heeft waar storingen worden weergegeven.
Frank
Hallo,
Sinds kort de nieuwe 'witte' modem van Telenet geïnstalleerd.
Vroeger en nu gebruikte ik filezilla of cyberduck om een ftp site van een collega makkelijk te bereiken.
Ik lees hier over 'port forwarding' in verband met ftp sites en poort 21 openstellen.
Al enkele dagen probeer ik tevergeefs deze ftp site te bereiken maar zonder resultaat.
Het lukt wel als ik het 3G netwerk van mijn telefoon gebruik.
Het probleem zal dus in mijn telenet netwerk zitten. Of zou het mijn macbook zijn.
Kan iemand mij wegwijs maken in de wereld van de 'nieuwe witte modem' en ook het befaamde openzetten van poort 21.
De ftp site van mijn collega is een simpele ftp passive ftp site die makkelijk bereikbaar blijkt te zijn voor andere collega's windows of mac computers.
Alvast bedankt.