Beantwoorden
bun00b
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Nieuwe scam onder naam van Telenet

Ik heb recent een mail ontvangen waar ze me proberen te scammen (oplichten). Dit keer onder naam van Telenet, dus ik dacht dat het nuttig zou zijn om het even te delen.

 

Telenet scam.PNG


Vertrouw nooit blindeling mails die binnenkomen. Enkele opmerkingen hierbij:

  • Telenet zou je altijd mailen vanuit een mailadres dat eindigt met "@telenet.be". Dat is hun domein, en enkel mensen van hun domein kunnen dit gebruiken. (ja, ook klanten, maar klanten kunnen geen adressen zoals "telenet@telenet.be" enz krijgen)
  • Let altijd op taalgebruik. Oplichters zijn meestal niet slim genoeg om een deftige mail te kunnen typen. Vooral in de laatste alinea kan je zien dat ze "Teletenet-abonnoment" typen. Je ziet ook dat ze "Bancontant" zeggen. Dat hoort natuurlijk Bancontact te zijn, en Mister Cash is ook apart. Klinkt alsof ik teveel in de details zoek, maar een goede PR en contactpersoon letten hier ook altijd op.
  • Ik denk ook niet dat Telenet je de foutmelding zomaar zou tonen. Zij zouden eerder verkiezen om dit uit te leggen zodat ze er zeker van zijn dat het bericht makkelijk te begrijpen is.
  • Ze vragen hier dat je een specifieke mailadres invult in het veld. Ik heb die betalingsservice nog niet gebruikt, maar ik neem aan dat het betalingsbewijs naar je wordt doorgemaild, en dat die mail die je daar moet invullen het bewijsje naar hun opstuurt, zodat je niets kan bewijzen.
  • Ze zullen ook altijd proberen door tijdsdruk uit te oefenen het geld zo snel mogelijk te bemachtigen.
Mensen, lees altijd voorzichtig je mails. Als er iets in je spam folder zit, zal daar wel een reden voor zijn.
Bedankt voor het luisteren naar mijn monoloogje. 🙂
1 reactie
KristofDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Laat de zon in je hart! Topicwurm! Smile! My smart Valentine

Nieuwe scam onder naam van Telenet

Hey @bun00b

 

Bedankt om dit te melden zodat andere mensen zich hier niet aan laten vangen 🙂 

Zulke monoloogjes kunnen we zeker waarderen 🙂

 

 

Kristof

Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden