Beantwoorden
Minkedv
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pionier It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

Verkooppunten

Ik vroeg mij af of er eigenlijk ook vriendelijke, behulpzame verkooppunten van Telenet zijn? Hier bij ons, echt, daar ga je niet voor je plezier...alles is hen precies teveel gevraagd. Ik had op de site de promo s gelezen, gsm + abonnement , en wou wat meer uitleg hierover.. Of afbetaling, hoe dat werkt of eenmalig.. En voor ik mijn vraag helemaal kon stellen, zei men al, och mevrouw, dat gaat allemaal niet zomaar, dat moet je loonfiches meebrengen en meestal wordt dat toch niet toegestaan, teveel slechte ervaringen met mensen die niet betalen,.. Dus dat wordt toch niet meer goedgekeurd.. Enz... Dan vraag ik mij af, waarom zetten jullie dat dan op de site en overal reclame...? Echt, ik snap het niet, dat is toch misleidende reclame.. Als het toch amper wordt goedgekeurd, doe het dan niet... En trouwens, die verkopers kennen mijn financiële situatie toch ? 

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... BINGO! Warming up?

Verkooppunten

Indien je lid bent van Test Aankoop kan je dan eens bij hen aankloppen, ik denk niet dat ze ermee kunnen lachen en terecht want ik vind zulke praktijken niet kunnen.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7793
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verkooppunten

Verkopers kennen jou financiêle situatie niet. Diezelfde verkopers hebben bij Febelfin een examen moeten afleggen om te mogen kredieten af sluiten. Een examen waar er meestal 25% niet geslaagd waren en opnieuw naar Brussel mochten trekken. Als verkoper ben je verplicht om klaar en duidelijk de gevolgen van een krediet aan de klant kenbaar te maken. De tijd is gepasseerd dat ze een kredietkaart mogen aanprijzen als klantenkaart. (En terecht)
de procedure is als volgt. Enkele summiere gegevens ingeven over de aankoop, vervolgens een voorstel document afdrukken en dit doornemen met de klant dan alle klantgegevens invullen, loon, uitgaven, werkgever enz. en dan hopen dat het goedgekeurd wordt. Ongeveer 25% wordt niet goedgekeurd. De reden weet de verkoper niet maar meestal is het omdat er al teveel kredieten lopen (warenhuiskaarten, visa, mastercard, autolening, hypotheek enz.). Resultaat: een klant die vies kijkt, en andere klanten 15 tot 20 minuten laten wachten voor niets en zelf die tijd niets verdiend. Geen verkoop, geen commissie.

Verwondert het jou nog dat die verkoper niet staat te springen.

Er zijn al verhalen bekend van klanten die kwamen smeken om alles in een keer te mogen afbetalen omdat ze bij hun bank geen hypotheek konden krijgen voor hun huis. Reden? meneer, mevrouw als je al voor dergelijke dingen een krediet afsluit hoe kan je ons een afbetaling van jou hypotheek garanderen.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Verkooppunten

ik zie het verband niet tussen een hypotheek en een telenet-abonnement voor TV, internet, GSM, etc. Sinds wanneer is dat een krediet geworden?  Voor zoiets hebben ze zelfs het recht niet om een loonbrief op te vragen! Dat is enkel van toepassing voor een echte aankoop op krediet. Het enige dat bij Telenet onder die voorwaarde gebeurd zijn de smartphones waarvan ze  afbetalingen over 2 jaar spreiden.

 

Als een verkoper mij  zou afwimpelen met zo'n uitvluchten en denigrerende praat, zou ik dit melden bij de Telenet ombudsdienst... Hoe kan hij beoordelen aan iemand op basis van iemand zijn uiterlijk dat een krediet niet zal toegestaan worden?

En ter info: 25% afgekeurd = 75% goedgekeurd...

 

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 415
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Verkooppunten


@BertXL schreef:

ik zie het verband niet tussen een hypotheek en een telenet-abonnement voor TV, internet, GSM, etc. Sinds wanneer is dat een krediet geworden?  Voor zoiets hebben ze zelfs het recht niet om een loonbrief op te vragen! Dat is enkel van toepassing voor een echte aankoop op krediet. Het enige dat bij Telenet onder die voorwaarde gebeurd zijn de smartphones waarvan ze  afbetalingen over 2 jaar spreiden.

 

Als een verkoper mij  zou afwimpelen met zo'n uitvluchten en denigrerende praat, zou ik dit melden bij de Telenet ombudsdienst... Hoe kan hij beoordelen aan iemand op basis van iemand zijn uiterlijk dat een krediet niet zal toegestaan worden?

En ter info: 25% afgekeurd = 75% goedgekeurd...

 

 

 


Dat men  onbeleefd is ,neen maar toch wist dit ook niet.

Zojuist gelezen.

Let op: geld lenen, kost ook geld. Maar bij Telenet doe je dat tegen een rentevoet (JKP) van 0%

Lening op afbetaling bestemd voor de aankoop van een mobiel toestel, met vaste debetrentevoet van 0% en jaarlijks kostenpercentage (JKP) van 0%. Representatief voorbeeld: voor de financiering van de aankoop van een iPhone 6 (16 GB) met een contante prijs van € 699, betaalt de klant een voorschot van € 1 en financiert het saldo van € 698 door middel van 24 maandaflossingen van € 29,08. Het totaal terug te betalen bedrag buiten het voorschot is dan € 698.

Gespreid betalen is alleen beschikbaar in aangeduide Telenet verkooppunten en onder voorbehoud van aanvaarding van het kredietdossier door Telenet Finance BVBA en mits domiciliëring.

0 Likes
Beantwoorden