Beantwoorden
Ex-Netweter

tv kabel voorgevel

Beste ,

ik heb onlangs de voorgevel gerenoveerd

en is niet mogelijk om deze in of op de gevel terug te plaaten

ik heb ondertussen 3 maanden geleden al een afspraak gemaakt met

de meneer die normaal de kabel zou terug hangen maar bij deze lukte dat niet

dus heeft hij een offerte gemaakt voor te plaatsen onder de stoep voor ons huis

wat mooi zou zijn '' ALS er wel eens iemand af zou komen om het dan ook werkelijk te doen ''

ik heb al meerdere maal gebeld naar technische dienst van telenet strax bel ik NOG eens

en soms weten ze helemaal van nieks ... en soms zeggen ze ja ik bel u vandaag of morgen terug

maar ik zit maar wat vogels te schieten wachtende op een telefoontje

dus ik weet helemaal nieks .... de kabel hangt er maar een beetje , heb hem zelf al paar keer maar een beetje

vast gehangen in afwachting ...

dus kan er mij hier gelieve iemand helpen en of een email adress maar liefst een telefoon nr geven waar ik ietsjes rechtstreekser in contact kom met dehene die de kabel eventueel komen in de grond steken ?? of iemand bij telenet die mij verder kan helpen .. iemand die WEL van iets weet

want dit kan echt niet veel langer meer

Mvg.

0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
Ex-Netweter

tv kabel voorgevel

Hier in Limburg is infrax daarvoor verantwoordelijk. Toen ik de kabel ondergronds wou ben ik echter ook een tijdje van het kastje naar de muur gestuurd voor het in orde was. Uiteindelijk was het zo dat Telenet de afspraak met infrax regelde.

let wel op. Jij miet zorgen dat de kabel gereed ligt van je binnenpunt tot aan de perceelgrens. Putje daar van 60 diep. Zij sluiten dan aan van de grens tot aan de paal of kastje. Dus d kabel miet lang genoeg zijn.

0 Likes
Beantwoorden
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

tv kabel voorgevel

heb je een dossiernummer gekregen? 

de aanvraag voor ondergronds te leggen kan een tijdje duren

aanvraag gemeente om voetpad open te leggen en dergelijke

even telenet contacteren via facebook of twitter

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

tv kabel voorgevel

Er is mij wel iets niet duidelijk. Spreek je van de kabel die passeert op jou huis. Meestal het geval bij rijhuizen? Dan had je het best een buis voorzien op je gevel waardoor ze de kabel konden steken. Want ik zie niet in waarom ze van aftakdoos op huis A naar beneden zouden gaan om de kabel ondergronds te leggen voor jouw huis B en dat terug omhoog naar de aftakdoos omhoog op huis C.

Ofwel zijn het gevelaansluitingen, ofwel ondergronds en dan moet je een kabel voorzien die lang genoeg is om tot aan het grijze bakje (paddestoel) te geraken. Er wordt geen goed signaal gegarandeerd als er in de dropkabel een koppeling geplaatst wordt, zeker niet ondergronds maar evenmin bovengronds of binnenshuis.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Beantwoorden

tv kabel voorgevel

der hangt hier nu een verlengd stuk voor men duur op de stoep dus ik hoop en denk dat het wel die zal zijn en dat ie idd lang genoeg is maar het is mijn pakje jammer genoeg niet ik zit er wel mee natuurlijk

als het kon deed ik het zelf maar dan vrees ik dat heel de straat zonder zit :p:p

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

tv kabel voorgevel

ja heb een dossier nr en een factuur voor in geval dat ze het in de grond moesten duwen

maar heb gebeld en ze hebben dat dossier dus ff geannuleerd en verwijderd en mij niet verwittigd

dusja zo kan je blijven wachten op iemand natuurlijk

en normaal zit er ee buis klaar in men gevel maar die vent is hier geweest van telenet zelf en die

buis die de man van de gevel gestoken heeft was achteraf gezien te dun -_-  '' ik was niet thuis is werk op zee dus heb het niet kunnen opvolgen en vrouw ook te druk met werk en gezin ''

dusja de factuur gaat soieso al naar die vent

dsja bij deze moet ik da ding dus onder de grond zien te krygen

zooitje zooitje maar heb al nieuwe afspraak met een technicus van telenet en die komt dus een nieuw dossier opmaken en terug regeen met die schatjes van tstad denk ik om die zooi te klaren

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

tv kabel voorgevel

Dit is wat er moest gebeuren.

http://netaanleg.telenet.be/assets/pdf/Buitenbekabeling.pdf

Lees vooral de blz 36 en volgende.

Dit zouden eigenlijk alle aannemers van gevelrenovatiewerken moeten weten. Ook architecten enzo maar dat brengt geen geld op dus is dat nutteloze informatie.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Beantwoorden