24754
netweters
|
152372
antwoorden
|
20696
vragen
|
Ik ontvang een mail zogenaamd van de 'klants service' van Telenet dat ik via een bepaalde link mijn mailbox moet verkleinen (!?) maar gesteld in een schabouwelijk Nederlands. Volgens mij is dit een valse mail die niet van Telenet komt. Ik ben er dus niet op ingegaan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je hebt juist gehandeld. "Valse mails" bevatten meestal tekst in het Engels of in gebrekkig Nederlands/Frans:
Kan ik via die abuse-site ook het volgende melden
Korte situatie-schets
Sinds enige weken krijg ik in mijn Telenet mailbox aanvragen om "fantastische offertes" aan te vragen voor allerlei bouwwerken.
- de ene keer gaat het over een nieuwe cv-installatie (tja na ruim 4 jaar intens gebruik van een gloednieuwe en hypermoderne en dan nog fiscaal aantrekkelijke nieuwe installatie denkt een mens al eens van "het wordt tijd voor iets anders")
- dan weer eens over VIERdubbele beglazing (blijkbaar werpt mijn aandacht in de wiskundeles toen we de tafels van vermenigvuldigen hebben geleerd nu vruchten af want hoe moet ik 4dubbele belzaing anders gaan interpreteren dan 8 panelen glas...)
- ineens heb ik blijkbaar nood aan een veranda (echt handig als je op de 3de verdieping van een appartementsgebouw woont - zullen de boven- en onderburen kunnen lachen zeg)
- een nieuw terras waarop ik zal kunnen genieten vaan een prachtig zicht op zee mag uiteraard ook niet ontbreken (ga ik dan wel een mooie foto van de zee moeten hangen in de takken van de bomen van het park recht tegenover mij)
- en de mogelijkheden zijn echt eindeloos want waarom meteen geen nieuwe garagebox (ik hou het liever bij de 2 aanwezige witte strepen op de vloer in de kelder)
- en als uitsmijter DE kers op de taart = mijn super geïsoleerd nieuw dak (denk dat de bewoners van het technisch verdiep daar hun mening over zullen hebben want daar gaat hun open skyview en staan ze meteen met hun sterrentelescoop mooi naar het gebinte te turen in plaats van naar de maan, de sterren en de planeten).
Enkel aan de buitenmuren wagen ze zich blijkbaar niet of zouden ze weten dat die 20 verdiepingen hoog zijn?
Heb al die mails even uit nieuwsgierigheid geteld en als de teller op 14 (!) stond, ben ik gestopt met tellen....
Na enig speurwerk kwam ik tot de vaststelling dat het in feite altijd om dezelfde afzender(s) gaat maar dan zodanig weggestoken achter telkens een nieuw e-mailadres.
Ook viel meer en meer de steeds dezelfde terugkerende opbouw van de layout en het woordgebruik op (inclusief dezelfde spellings- en tijpfouten).
Tot zover de situatieschets.
Probleem 1
Op de mail die ik krijg is totaal geen optie aanwezig om uit te schrijven - is dit trouwens in België niet wettelijk verplicht?
Maar ja voor zover je door uit te schrijven niet meer kwaad dan goed doet want dan weten ze zeker dat de mail waar ze die **bleep** naartoe hebben gestuurd aktief is - Dus doorverkopen die hap aan andere gedrochten die misschien wel een offerte kunnen bezorgen om die andere werken te herstellen of wie weet een superaanbieding voor een antispamprogramma
Probleem 2
Op de knop drukken "van" om zo je allesbehalve dankwoord te uiten wat je vind van hun bull**bleep** lukt niet want je stuurt dan een mail naar "noreply@...." en dan krijg je een nieuwe mail van "mail delivery system" en mag je het daar gaan uitleggen
Probleem 3
Markeren als "spam" lukt ook niet want ze veranderen telkens van afzender.
Kan die abuse-site hier soelaas brengen??