24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb een kleine zaak en zat hier vroeger op een particulier abonnement.
Nooit geen problemen gehad.
Sinds ik ben overgestapt op een zakelijk abonnement Fluo (omdat het voor zaken niet meer mocht het particuliere had men mij gezegd) ondervind ik serieuze verbindingsproblemen. Ik dacht eerst dat het aan mijn Telefoon lag, maar na 2 nieuwe toestellen te hebben gekocht en steeds dezelfde problemen ondervind denk ik dat dit aan het abonnement ligt. Ik heb voor dit probleem namelijk contact opgenomen en men liet toen verstaan dat er niets mis was met de verbinding.
Leg mij dan uit hoe het komt dat ik het regelmatig meemaak (+- 1 tot 4 keer dagelijks) dat als een klant mij opbelt dat er een verbinding plaatsvind zonder dat er geluid is (in alle gevallen kan men mij horen, maar ik niet hen). En om het erger te maken bemerk ik dat deze gesprekken worden aangerekend terwijl er geen verbinding was als het om audio gaat.
En dan zit ik met de vraag, als Telenet beweert dat de verbinding en modem in orde is... Is dit kwaad opzet om de zelfstandigen meer te laten betalen in de veronderstelling dat deze meer geld kunnen betalen en het niet zouden merken?
Ik vind het anders raar... het gebeurd vaak als er klanten in de winkel staan en dan ga je soms eens aan de praat.. als ik het goed begrijp is er niemand met een particulier abonnement dat dit probleem ondervind... maar enkele zakenmensen die ik hierover aansprak leken een soortgelijk probleem te ondervinden, ook bij het zakelijk abonnement van Fluo...
Nu is er maar 1 manier om uit te maken of het probleem bij Telenet zit of niet, en dat is overgaan naar de concurrentie. Maar dat doe ik liever niet. Daarom graag "echt" het probleem opsporen in plaats van te zeggen dat er niets mis is.
Heb je de Business klantendienst gecontacteerd?
Dan moet je ook proberen te weten komen, of noteren wanneer die gesprekken plaatsvinden (minstens 3 vorvallen). Datum en uur. Je kan dan Telenet contacteren en dit doorgeven en zij kunnen dan de logbestanden nazien.
Anderszijds heb je een malafide verkoper gehad in mijn ogen, als die beweerde dat je als zelfstandige geen whop of whoppa abonnement kunt hebben. Slechte verkoopspraktijk, liegen is niet goed als verkoper.
Je hebt als fluo klant wel een aantal voordelen.
Sneller contact via het businessnummer.
24 uur service in geval je panne hebt met je internet (particulier 72u)
Gans de dag gratis bellen.
Als je King of Kong abonnementen hebt bel je gratis naar alle Telenet nummers (zowel vast als gsm)
Ook heb ik mijn twijfels over moedwilligheid. Je zit tenslotte op dezelfde kabel als je buren, je modem is niet anders dan bij een whop of whoppa abonnement en je streaming wordt niet beknot omdat je een groot volume mag gebruiken. Fluo klanten krijgen meer gegarandeerde bandbreedte.
dit zal in ieder geval nie express zijn maar je kan perfect een particulier abo hebben
voordelen bij fluo zijn
technieker binnen de 8 werkuren
.be domein
webruimte
gratis bellen naar vast overdag in belgie met vaste lijn
toegang tot bizz web www.adesk.be
licentie anti virus voor 8 pc's
...
en als je denkt dat het zo si dat het aan fluo ligt schakel dan terug naar whoppa ,bel wel naar de klantendienst 015332266 hiervoor en test het uit.
Ik heb als particulier fluo home business 200/15Mnps.
Ik wil niets anders meer.
Goed voor u, maar wat heeft dat met mijn topic te maken?
Voorstander of medewerker zijn die positief doet over het abonnement is nog geen bewijs dat het probleem onbestaande is want er zijn wel degelijk mensen die dit probleem ondervinden.
En als Telenet mij niet wil of kan helpen dan moet ik helaas elders hulp zoeken.
Ik ben al jaren klant bij Telenet en zou het erg vinden dat ik voor zoiets uitendelijk naar de concurrentie moet stappen.
Waarom zou je als zelfstandige niet terug 'n particulier abonement kunnen nemen.
Als je daar vroeger geen problemen mee kende.
Andersom kan toch ook zoals ik.Business fluo home en ben particulier.
Heb ik toen voor gebeld maar men kon mij als zelfstandige niet terug op een particulier abonnement plaatsen...
Is men misschien nog steeds het netwerk aan het upgraden want ik bemerk dat sinds ik deze post op het forum heb geplaatst, ik geen problemen meer ondervind met mijn telefoon... ofwel heeft er iemand van Telenet deze post gezien en heeft hij de instellingen gereset ofzo... hoedanook, mocht het weer beginnen laat ik iets weten! Alvast bedankt voor jullie opinie, begrip en bijstand.