De laatste tijd krijgen wij regelmatig, wat ik zou noemen eigenaardige en vervelende telefonische oproepen op onze vaste lijn. Het gaat steeds over Franstalige oproepen die met moeite onze naam kunnen uitspreken. Omdat we zelf niet zo echt goed de Franse taal begrijpen weten we soms niet zo echt waarover ze bellen, maar het gaat volgens mij over sjacheraars die beginnen met wat voor mooie prijs je zou kunnen krijgen en zo van die dingen. en die je op die wijze willen proberen om je allerlei andere dingen te verkopen of aan te smeren. Als je dan nadien de oproep wil checken via 1919 is het meestal ofwel een privé oproep of is het oproepnummer niet gekend, of zijn het zo van die eigenaardige nummer zoals bijvoorbeeld 0019441520 of iets dergelijks. Ik heb al eens geprobeerd, in men beste frans te laten begrijpen dat wij niet geïnteresseerd zijn en niet meer gebeld wensen te worden, maar natuurlijk zonder resultaat. Ze blijven sommige dagen maar bellen, zelfs voor 8u s ‘morgens of s ‘avonds laat. Nu weet ik niet of iemand dit erkend of dat wij de enige zijn, maar weet er soms iemand een middel of methode om dit te verhelpen. Of kan Telenet dergelijke oproepen, zo een beetje zoals spam mails, niet tegen houden.
Mvg, Vic