Beantwoorden
tom-uit-gent
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your seventh party! It's your second party! It's your sixth party!

SIM kaart nog niet geactiveerd!

Gisterenmiddag nieuw mobilephone aangeschaft.

Ik heb een king abo sinds enkele jaren maar kon mijn vorig simkaart niet hergebruiken in de nieuw mobile.

Bij de telenet winkel gaven ze me een nieuwe sim en zeiden me dat ik direct na het uploaden van mijn icloud gegevens  zou kunnen bellen, maar nu reeds al een goeie dag later nog steeds 'geen service'!!!! Smiley Verdrietig

Ik heb al gans de morgen zitten bellen (met de vaste lijn) naar de klantendienst; alle opties geprobeerd maar nog steeds geen gehoor!

0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

SIM kaart nog niet geactiveerd!

hebben ze een dossier aangemaakt?

enige optie is spijtig genoeg "geduld"

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
mpegman
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

SIM kaart nog niet geactiveerd!

Ik heb vandaag net hetzelfde probleem gehad.

 

Na 4 uur te wachten heb ik uiteindelijk zelf contact gehad met de helpdesk die je prachtig alle nummers vragen maar je niet verder kunnen helpen.

 

In de winkel zijn ze wel heel snel om je bijkomende zaken te verkopen, hopen je ook nog wat andere zaken aan te bevelen.. maar uiteindelijk koop je een hoop ellende door een bestelsysteem dat geen complexiteit aankan.

 

In mijn geval blijkt het de optie 'supersize' die ervoor zorgt dat de nummer portatie van simkaart niet kan worden uitgevoerd.

 

De helpdesk beloofd om dit binnen de 2 dagen op te lossen... maar spreken van dinsdag...  (blijkbaar moeten mensen op zondag geen telefoon meer kunnen gebruiken)

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SIM kaart nog niet geactiveerd!

Hebben ze het simkaartnummer van je nieuwe sim nagezien of dit wel juist in het system staat?

Normaal gezien zouden ze in de winkel moeten de basisinstellingen doen op je toestel. En je kaartje zou normaal 5 minuten na de sim swap moeten werken



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
marczondergsm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SIM kaart nog niet geactiveerd!

Het zelfde hier, na twee dagen en meerdere telefoontjes de raad gekregen om tot morgen te wachten. Mischien werkt het dan. Als ik zou overstappen naar een andere provider dan werkt het met behoud van nummer binnen de tien minuten.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SIM kaart nog niet geactiveerd!

Heb je al eens je toestel volledig uit gezet en opnieuw opgestart en heeft hij dan de pincode gevraagd?

Bij de helpdeskzouden zee moeten zien waar het fout loopt bij de activatie van de nieuwe simkaart en de procedure eventueel cancelen en opnieuw opstarten.

 @marczondergsm Provider met blijkbaar snellere overstapprocedure want het hangt grotendeels af van de accept van de overlatende provider en dat kan tussen de 1 minuut (voorafbetaalde kaart) en de 48 uur duren. Meestal een 2 tot 3 uren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
marczondergsm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SIM kaart nog niet geactiveerd!

Jazeker, al 5 keer uitgeschakeld, sim eruit, terug erin, opgestart pincode telkens moeten geven.

Al vier keer het sim nummer moeten geven en dit op drie keer de klantendienst te kontacteren.

Op internet bij Telenet een oplossing proberen te vinden, geen succes.

Natuurlijk ken ik niets van de procedure voor het omschakelen maar de mensen van de nieuwe en van de oude provider kenden elkaar en toen ik thuis kwam na het bezoek werkte de gsm van mijn dochter toch al met de nieuwe provider. Sorry hoor.

0 Likes
Beantwoorden