24806
netweters
|
152832
antwoorden
|
20743
vragen
|
Beste,
ik ben op zoek naar een telefoon centrale die opneemt en keuzes vraag wat je wil doen , ik heb een prive vaste lijn van prox die altijd aan staat gecombineerd met mijn alarm dat ook altijd aan staat als de stroom uit valt , en ik heb telenet, dus ik zou er 2 telefoon lijnen willen op aansluiten . en die centrale zou moeten kunnnen schakelen naar waar de persoon het vraagt, naar de winkel of ev via de 2e lijn naar de gsm of een prive oproep ..
Ik weet echter niet wat ik moet zoeken
iemand enig idee ?
Ben je zelfstandig? Zo ja Bekijk dan eens Fluo internet met Freephone Business. 63€ per maand exclusief BTW. Dit is voor 1 gebruiker want je betaalt per gebruiker en niet per nummer. Het is een centrale in de cloud met menu mogelijkheid, wachtmuziek enz. Per gebruiker zijn 2000 belminuten in gans Europa naar vast en Gsm inbegrepen. Geen investering en simpel uit te breiden naar meerdere gebruikers (tot 20)
Ik stuur je een priveberichtje voor als je meer wil weten.
Je moet er wel een Panasonic VOIP telefoon voor aanschaffen (2 gewone types of een Dect oplossing). Werkt gewoon op uw vast internetverbinding, Er is dus bekabeling nodig maar die loopt toch al naar de PC's denk ik.
Ik ben zelfstandige , maar ik heb nog analoge telefoon en de Concurentie moet blijven ( omwille van stroomuitval alarm systeem moet kunnen uitbellen , bij telenet kan dat niet
Als je een goed opgebouwde infrastructuur hebt dan is dat bij Telenet ook geen probleem. Verkoopsargumenten van de concurentie en van de verkopers van centrales. Uitbellen kan je eventueel ook nog met een GSM (daarvoor dienen die). En hoeveel stroomuitval heb je. Ik in de 15 jaar dat ik hier woon misschien een keer of 3 in totaal 10 uur. Meestal aangekondigd voor werken maar dat is voor amper een paar uur.
Maar velen vergeten dat er ook UPS'en bestaan (zelfs veel van die veiligheidsfirma's). Voor 125 tot 250 euro koop je al een UPS. Daar sluit je op aan: de NIU, de modem, de router, de POE switch en eventueel je NVR. Dit alles verbruikt maar een 100 tot 200 watt per uur.
Dit zorgt ervoor dat je internet, telefoon, IP camera's een aantal minuten blijven werken na de stroomuitval; Dus zelfs als de inbrekers de stroom uitzetten worden ze nog gefilmd en kan jij nog bellen om de hulpdiensten te verwittigen.
Met de app van Telenet voor hun VOIP oplossing kan je altijd bellen als je een mobiele data of Wifi verbinding hebt. Mensen kunnen je ook nog bellen op je vast nummer want je kan opnemen met je smartphone. Geloof me flexibeler kan niet.
Als de stroom uitvalt vallen ook de versterkers in de straat uit = geen telenet ....
Proximus blijft werken , maar het gaat over een telfoon centrale die telefoons switcht ....
@Petito schreef:ups wordt ook geplaatst door telenet
75€ hardware en 99€ installatiekost
hierop wordt een korting van 85€ gegeven als je lijn erbij neemt , in jouw geval de telefoon
dus je betaald 75€ hardware en 14€ installatiekost
@a166342 schreef:Als de stroom uitvalt vallen ook de versterkers in de straat uit = geen telenet ....
Proximus blijft werken , maar het gaat over een telfoon centrale die telefoons switcht ....
@Petito schreef:ups wordt ook geplaatst door telenet
75€ hardware en 99€ installatiekost
hierop wordt een korting van 85€ gegeven als je lijn erbij neemt , in jouw geval de telefoon
dus je betaald 75€ hardware en 14€ installatiekost
En waar denk je dat Belgacom zijn stroom haalt voor zijn straatkasten enz. Het is niet omdat bij jou in de straat de electriciteit uitvalt dat Telenet of Belgacom niet zal werken want die kunnen op andere circuits zitten. Dus het omgekeerde kan ook waar zijn.
Het enige echte alternatief is via het mobiel netwerk. Ook voor een centrale thuismaar dan moet je electriciteit hebben.
toch al mee gemaakt hoor, proxi... blijft werken die hebben mss een ups
Ik zoek gewoon het toestel dat ik bij mij thuis kan instaleren waar ten minste 2 lijnen in kunnen , heb geen idee hoe het noemt
Ze noemen dat een ISDN of een VOIP centrale. Maar dan vind ik de VOIP van Telenet een betere oplosing.
Practisch geen investering. Buiten de +-250 euro voor 2 telefoontoestellen . Bekijk anders maar eens de prijs voor een beetje centrale + installatiekost.
Een maandelijkse kost van 40 euro maar dat betaal je ook voor een ISDN of VOIP l met 2 lijnen.
Bij Telenet heb je dan 10 gesprekslijnen en quasi onbeperkt bellen binnen Europa en USA en Canada naar vast en GSM.
menu's, wachtmuziek, doorschakelen al of niet met ruggespraak, voicemail, fax to mail,
Je kan opnemen via je smartphone overal ter wereld net alsof je thuis aan je bureau zit. Zelfs als de electriciteit op je bureel uitvalt ben je bereikbaar op hetzelfde nummer voor je klanten via je smartphone.
Bij niet bereikbaar ook automatisch doorschakelen naar eender welk nummer dat je programmeert.
Voor zaken zoals die van u een ideale oplossing, minimale kost, schaalbaar en makkelijk zelf te installeren.