24791
netweters
|
152699
antwoorden
|
20730
vragen
|
IK heb onlangs een Gigaset C530IP met handset gekocht om eventueel de vaste VOIP telefoon van Telenet te vervangen. Alles gaat perfect , tot ik wil inloggen. Dan vraagt hij een code "voor automatische configuratie". Maar ik zou niet weten waar ik die moet gaan halen. Of je kan kiezen uit een lijst, daar staat Telenet ook niet bij. Bij wie is Telenet als VOIP provider, misschien kan ik dan zo inloggen.
Mvg Francis
Ik denk dat je verschillende begrippen door elkaar haalt. Nu bel je via telenet wel via de kabel maar dat komt overeen met analoog bellen want je gebruikt gewone analoge telefoons. Maar op zijn netwerk gebruiken ze VOIP techniek. Dus ze zetten analoog signaal om naar Digitaal en terug. Eigenlijk doet Proximus dat ook al.
Telenet heeft momenteel ook VOIP oplossing maar dat noemt freephone Business en dat wordt effectief op je internet aangesloten. Enkel te verkrijgen in combinatie met Fluo (momenteel)
Bij Telenet heeft het wel het voordeel dat je VOIP gescheiden wordt van het gewoon dataverkeer wat hun een voorsprong geeft op andere VOIP providers. Dat is een voordeel dat providers zoals Telenet en Proximus hebben t.o.v. de andere VOIP providers dat ze puur dataverkeer en VOIP kunnen gescheiden houden. Een soort Qos.
Je hebt tevens een Cloud centrale.
Momenteel laat Telenet maar een beperkt aantal toestellen toe en daar zit gigaset niet tussen wel Panasonic en een ander merk.
Ondertussen al ervaring mee en het werkt heel simpel.
https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/telefonie/freephone-business/
Heb je een VOIP business abonnement van Telenet? Of bedoel je dat je zelf een VOIP aansluiting wil instellen bij een provider over je internet aa nsluiting? Dat zijn 2 compleet verschillende dingen....
Bij het eerste kan je alleen de erkende telefoons van Telenet zelf gebruiken, voor zover ik het begrepen heb. Bij het tweede zit Telenet er helemaal niet tussen en moet je de info zoeken bij de VOIP provider die je gekozen hebt...
Ik heb inderdaad onlangs een freephone Business aansluiting aangeschaft samen met het panasonic toestel. Toen ik vroeg voor een draadloos toestel (omdat ik in verschillende ruimtes werk) was dit via Telenet nog niet voor handen. Op een ander forum had ik dan weer gelezen dat Telenet via een gewoon VOIP protocol werkt en heb dus een draadloos (gigaset, volgens de leverancier werkend op elk VOIP protocol) aangeschaft, maar vond nergens de installatie code voor Telenet.
Dus eigenlijk weggesmeten geld, zowel het Gigaset toestel (werkt toch niet op mijn installatie) als de aansluiting (geen draadloos toestel voorhanden en pokkeduur als ik extra aansluitingen moet bij vragen voor de ruimtes dat ik ook telefoon nodig heb). Spijtig dat dit niet op jullie freephone Business digitaal aanbod staat.