Beantwoorden
Ex-Netweter

triing gesprekoptie via gsm

Als je een triing-geprek hebt opgestart kan je bij de instellingen de optie kiezen 'Via GSM'. Ik vind de gesprekskwaliteit dan beter. 

Vraagje : wordt het gesprek dan via de vastelijnstarieven (gratis in de daluren) of wordt het gesprek aangerekend aan de mobiele tarieven ? 

Edit : ik ben gisteren nog langs geweest in de telenet-winkel in Aalst. Men heeft mij daar bevestigd dat het gesprek niet overschakelt naar de mobiele operator.

Dus : je start het gesprek via Triing en Wifi, tijdens het gesprek blijkt de geluidskwaliteit niet goed - ga naar instellingen en kies de optie Via GSM. Het geluid wordt een stuk aangenamer en je bljft gebruik maken van de vastelijnstarieven (gratis in daluren).

0 Likes
Beantwoorden
9 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Dit is niet correct , als je via gsm kiest gaat het van je inbegrepen belminuten af

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

In de Telenetshop verzekerde men mij dat dat niet het geval is. 

Het lijkt mij ook logisch dat het niet van je belminuten afgaat als je eerst het gesprek opstart via wifi en dan pas de "Via GSM"-optie inschakelt. 

Verbeter mij als dit toch niet klopt. 

0 Likes
Beantwoorden
Petito

Die "via de gsm" knop is er als je buiten bereik van je wifi valt dat je toch kan verder bellen zonder onderbreking. Dus van zodra je erop klikt bel je via het 3g netwerk.

zie 

http://klantenservice.telenet.be/content/geen-wifi-bereik-meer-bij-triiing?gasearch=1

mvg 

P

Petito | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden

@Ex-Netweter schreef:

Het lijkt mij ook logisch dat het niet van je belminuten afgaat als je eerst het gesprek opstart via wifi en dan pas de "Via GSM"-optie inschakelt. Verbeter mij als dit toch niet klopt. 

Zolang je binnen bereik van je wifi blijft bel je via de vaste lijn, ga je buiten het bereik schakel je automatisch over op je gsm operator. Dat de geluidskwaliteit beter is is eigenlijk alleen toe te schrijven aan toeval, tenzij je dus overschakeld op gsm netwerk. Controleer je rekening even en je hebt je antwoord.

0 Likes
Beantwoorden

Als je verder gaat met bellen via de gsm knop in triing dan bel je op uw gsm abonnement.

dit is een kopie paste van de link die petito gaf.

Dan kun je overschakelen naar de gewone gsm-verbinding. Dit zowel in België als vanuit het buitenland.

• Je hoort een beep als je WiFi-bereik minder goed is
  • Tik op via gsm
  • Je belt verder met je mobiele abonnement

Belangrijk

Zodra je overschakelt, betaal je voor de oproep via je gsm-aanrekening.

Hier staat dus duidelijk dat je verder belt op uw mobiel abo...

0 Likes
Beantwoorden

Dus Petito je schakelt over naar een gewoon gsm gesprek.

Je kan Triiing niet gebruiken via 3G of 4G hoor.

Triiing kan je alleen gebruiken via Wifi.

Mvg

0 Likes
Beantwoorden
Petito

Dat zei ik ook , natuurlijk werkt triiing niet via 3 of 4G

Petito | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

citaat van jou voorgaande gesprek

Die "via de gsm" knop is er als je buiten bereik van je wifi valt dat je toch kan verder bellen zonder onderbreking. Dus van zodra je erop klikt bel je via het 3g netwerk.

Dus je bedoelde het juist maar typte het verkeerd 😉

0 Likes
Beantwoorden
Dedinho
Experienced Beetjesweter
It's your ninth party! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

of je installeert een app die je gsm laat denken dat 3/4g wifi is, dan bel je gewoon via je mobiele data gratis 🙂

0 Likes
Beantwoorden