Beantwoorden
Thewookie
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Problemen phishingfliter Telenet

Beste allemaal,

Ik ervaar al geruime tijd een groot probleem met het spam/phishingfilter van Telenet. Iedere dag ontvang ik ongeveer vijf spam of phishing-mails in mijn inbox, en dag in en dag uit rapporteer ik deze rechtstreeks aan Telenet via de "raporteer spam" functie. Helaas lijkt dit niets te veranderen aan de situatie.

In mijn beleving onderschept Telenet minder dan 10% van de spam/phishing-mails. De filterfunctie voelt daardoor als een lege doos, hij werkt gewoon niet naar behoren.

Spam en phishing zouden topprioriteit moeten zijn voor elke ISP-provider, en zeker voor een bijna-nationale provider zoals Telenet. Elke dag horen we in het nieuws dat mensen in België opgelicht worden via e-mailfraude. Als ISP heb je daar ook een verantwoordelijkheid in om klanten te beschermen.

Ter vergelijking: Google Mail weet bijna 99% van de spam/phishing-mails te onderscheppen, en dat terwijl dit een open platform is met enorm veel gebruikers. Hoe kan het dat een grote Belgische provider hierin zo achterblijft?

Gelieve hier echt een aandachtspunt van te maken. Het is niet normaal dat klanten voortdurend hun inbox moeten schoonmaken en rapporteren zonder dat er merkbare verbetering optreedt.

Alvast bedankt voor de aandacht.

Met vriendelijke groeten,

Pieter

0 reacties