Beantwoorden
Kaskenova
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Matter apparaten verbinden via Home Asisstant lukt niet

Ik heb al heel wat posts gelezen (misschien niet de juiste) en veel video's bekeken, maar niets lijkt te werken. Een tijdje geleden heb ik 2 Ikea-lampen gekocht en die wilde ik nu aansluiten, nu ik eindelijk Home Assistant (HA) heb. Mijn HA OS draait op een Raspberry Pi 4 en ik gebruik een Sonoff MG24-dongle.

Wat ik al heb gedaan en geprobeerd:

• OpenThread Border Router ingesteld op mijn SONOFF MG24, baudrate op 460800 en hardware flow control uitgeschakeld.

• Zorgedragen dat de Companion App gekoppeld is met de Thread-authenticatie, en de app ook opnieuw geïnstalleerd.

• Overgeschakeld naar een 2,4GHz-signaal en mijn 5GHz-signaal uitgeschakeld.

• Gecontroleerd of IPv6 op automatisch staat.

• Proberen te verbinden terwijl ik dicht bij het apparaat stond.

• Proberen te verbinden terwijl ik dicht bij de dongle stond.

• Alles opnieuw geïnstalleerd.

In het begin lijkt alles te gaan werken. Mijn lamp knippert zelfs wanneer hij verbinding maakt met een apparaat. Maar zodra ik bij het punt "verbinden met Thread-netwerk" kom, duurt het erg lang, waarna in de meeste gevallen de verbinding wegvalt. In sommige gevallen kom ik op een scherm terecht waar linksboven "Apparaten toevoegen" staat, met daaronder een draaiend laadcirkeltje dat maar blijft laden zonder dat er iets gebeurt.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en word er helemaal gek van dat ik het niet aan de praat krijg. Alvast bedankt voor jullie kennis en support!

1 reactie
Sjekke
Freshman Veelweter
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Matter apparaten verbinden via Home Asisstant lukt niet

Welke lampen? Kan je ze niet op Zigbee zetten, doe ik met de nieuwe gu10