@Ex-Netweter schreef:
Ik denk er aan te verhuizen. Gezien in die huizen of flats vaak geen extra kabels liggen voor TV / Lan zoek ik een andere oplossing . Ik kom dus uit bij de Powerlines.
Ondanks dat de info vrij moeilijk te vinden is op de website van Telenet , kan ik er een paar vinden. Maar nu merk ik dat ik reeds twee Powerline adapters in gebruik heb. Een goed jaar geleden heb ik Dig Tv en internet bij geinstalled en blijkbaar gaat dat door twee 6400 Powerline adapters .
Ik las ergens dat je - aan de bron - de Powerline best rechtstreeks in het stopkontakt steekt en niet via een verlengsnoer werkt (hier dus in een verlengsnoer). EN aan de andere kant zit die tweede ook in een verlengsnoer met een wit kabeltje naar de Digibox (van bovenuit gezien links achteraan).
Wat kan die aansluiting zijn ? Een tweede lijn om de opnames mogelijk te maken ? Gaat dat dan hier niet gepaard met signaal verlies ? (verlengsnoer) .
Graag input .
Powerlines zorgen enkel voor interactiviteit. Voor beeld heb je de coax nodig. Probeer maar eens, verwijder de powerlines en je zal perfect kunnen kijken, opnemen, terugspoelen enz. Wat zal je niet hebben: Een TV gids die verder gaat dan vandaag en morgen, Het nieuws opvragen van gisteren of een film bestellen enz.
Dus voor elke TV met of zonder digibox/corder heb je coax nodig en eventueel per digibox of corder een powerline (altijd van hetzelfde type) en een extra powerline bij de modem.
Voor een digibox/corder die je rechtstreeks op de modem kunt aansluiten heb je uiteraard geen powerlie nodig.
Ignace (igvfer) | Krak Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.