Beantwoorden
TomL
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your eighth party! Pionier It's your seventh party! It's your second party!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Hallo,

 

ik weet dat er al een topic hierover bestaat, maar mijn probleem is anders.

Als ik aan het zappen ben en ik kom terecht op een HD surround kanaal, herkent mijn versterker dit correct en switcht naar Dolby surround, maar is het geluid dus niet meer regelbaar vanop mijn digicorder.  Het probleem is vooral dat bij het zappen 's nachts het geluid dus zeer luid is op deze posten.

 

Is er, naast Dolby volledig afzetten, nog een optie?

 

Alvast bedankt voor de moeite,

Tom

0 Likes
Beantwoorden
15 reacties
NickDeGraeve
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Yelo Play-app voor Windows? Jij bent af! It's your eighth party! Mooi, mooi!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Sinds gisteren heb ik geen geluid meer op BBC 1 HD als ik Dolby Digital aan heb staan. Voorheen werkte 't wel en ook andere zenders die in DD uitzenden hebben geen problemen.

 

Nog iemand met hetzelfde probleem? Ik hoop dat 't in orde is tegen morgen avond: nieuwe aflevering van Dr. Who!

0 Likes
Beantwoorden
Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Tegenwoordig zijn er meer en meer HD zenders met een Dolby geluid. Als je Dolby aanstaat, en je een surround systeem correct hebt aangesloten, heb je een 5.1 geluidskwaliteit, wat dus veel prettiger is. Maar als je surroundsysteem uitgeschakeld, slecht aangesloten of gewoon niet aangesloten is, heb je totaal geen geluid :-).

 

Best de instelling uittschakelen, of je systeem in werking stellen dus 🙂

 

grtjs

 

Brecht

Tags (1)
Liza_en_Evi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! Pionier It's your seventh party! It's your second party!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Hoe je die instellingen kan uitzetten, kan je vinden via onderstaande link:

 

http://klantenservice.telenet.be/content/geluid-optimaal-instellen-voor-digitale-tv

 

Dolby dient op 'nee' gezet te worden 🙂

0 Likes
Beantwoorden
NickDeGraeve
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Yelo Play-app voor Windows? Jij bent af! It's your eighth party! Mooi, mooi!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb van de Helpdesk hetzelfde antwoord gekregen.

Maar dat is slechts een tijdelijke oplossing en het lost de kern van het probleem niet op: ik wil BBC 1 HD kijken met Dolby Digital geluid zoals dat voorheen lukte en ook nu nog bij andere zenders (bv. Prime).

Voor zover ik het heb kunnen vaststellen:

  • geen geluid bij live uitzendingen in Dolby Digital 2.0 (bv BBC News);
  • sputterend beeld en geluid bij opgenomen uitzendingen in Dolby Digital 2.0 (bv BBC News);
  • perfect geluid bij live uitzendingen in Dolby Digital 5.1 (bv Match of the Day);
  • perfect beeld en geluid bij opgenomen uitzendingen in Dolby Digital 5.1 (bv Doctor Who);

Al bij al is 't geen groot probleem. De uitzendingen die er toe doen hebben 5.1 geluid en voor de andere kan ik nog in SD kijken.

0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

BBC HD geluid niet regelbaar.

 
0 Likes
Beantwoorden
SV-Wim
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

BBC HD geluid niet regelbaar.

ik heb hetzelfde probleem. Zo was er zondag bijv. F1 op "BBC One HD"... zonder geluid!

Surround systeem staat bij mij altijd aan. Dus dat kan het probleem niet zijn.

 

Zal het verder opvolgen en terug rapporteren...

0 Likes
Beantwoorden
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

BBC HD geluid niet regelbaar.

Het hebben van een surround geluidssysteem is nog niet genoeg. Deze moet ook correct aangesloten en ingesteld zijn.  Anders pikt hij niet het correcte geluidskanaal op bij uitzendingen in Dolby Digital.

 

0 Likes
Beantwoorden
NickDeGraeve
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Yelo Play-app voor Windows? Jij bent af! It's your eighth party! Mooi, mooi!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Aangezien ik wel goed geluid heb op andere zenders met Dolby Digital én het voorheen op BBC 1 HD ook oké was, ligt het niet aan de instellingen van mijn geluidssysteem of de digicorder. Ik heb wel gemerkt dat ik sinds (eer)gisteren terug geluid heb op BBC 1 HD, alleen is het slechts gewoon PCM 2.0 ipv DD 2.0. Hopelijk is het straks bij Doctor Who toch DD 5.1 maar ik vrees er een beetje voor.
0 Likes
Beantwoorden
NickDeGraeve
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Yelo Play-app voor Windows? Jij bent af! It's your eighth party! Mooi, mooi!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Toch Doctor Who in Dolby Digital 5.1! Alles in orde, dus.
0 Likes
Beantwoorden
NickDeGraeve
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Yelo Play-app voor Windows? Jij bent af! It's your eighth party! Mooi, mooi!

BBC HD geluid niet regelbaar.

't Is weer om zeep op op BBC 1 HD: geen geluid tijdens "Doctor Who".

 

Het lijkt omgekeerd van vorige keer met wel geluid bij 2.0 maar geen geluid bij 5.1. Dit is eigenlijk erger. Smiley Verdrietig

 

Oh, en 't ligt niet aan mijn versterker. Die is nog steeds goed ingesteld; ik heb er niks aan veranderd.

0 Likes
Beantwoorden
PeterV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Ik had gisteren hetzelfde probleem met de Doctor Who aflevering.   Dacht eerst dat het aan BBC zelf lag, maar in UK niemand last blijkbaar, en toen ontdekte ik deze discussie.

 

Bij mij is er helemaal geen versterker aangesloten: gewoon de speakers van de TV zelf, zonder speciale instellingen.  

0 Likes
Beantwoorden
PeterV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Vorige afleveringen had ik geen probleem mee trouwens, ook op BBC One HD.

0 Likes
Beantwoorden
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

BBC HD geluid niet regelbaar.

Enige andere optie is om je surround sound installatie stiller in te stellen, zodat er niet een te groot geluidsverschil is. 

0 Likes
Beantwoorden
NickDeGraeve
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Yelo Play-app voor Windows? Jij bent af! It's your eighth party! Mooi, mooi!

BBC HD geluid niet regelbaar.

Oké, "Doctor Who" is weer begonnen en ik heb geluid. Helaas is 't slechts PCM 2.0 en geen Dolby Digital 5.1 dus 't is nog niet opgelost. Smiley Verdrietig

 

Waar zou 't probleem zich situeren? Bij Telenet of bij de BBC?

0 Likes
Beantwoorden