24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Ik krijg de tv-theek niet aan de gang.
Mijn telenet hd-recorder zit via een utp kabel vast aan een router, en die zit via de power-lan aan de telenetmodem.
Moet de digicorder per se aan de telenet-modem rechtstreeks vast zitten? of moet er iets anders aan de hand zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Thieuke,
Je STB (Digicorder/Digibox) kan standaard niet interactief gemaakt worden achter een router. Je kan eventueel wel (mits de nodige kennis) de DHCP van je router uitschakelen en dan is het wel mogelijk om achter een router je STB interactief te maken. Wat je best kan doen is een Switch/hub tussen je Digicorder en Router plaatsen. Je gaat dus van de Modem eerst naar de Switch, je UTP kabel naar je Digicorder/Digibox sluit je ook aan op de Switch en de router ook op de Switch aansluiten. Daarna best even je Digicorder/Digibox een power reset (stekker uittrekken) geven en nadat hij weer volledig opgestart is zal je merken dat je nu wel interactief bent. Dit kan je makkelijk controleren door bv. te kijken of je Tvgids verder dan 2 dagen kan gaan of een gratis film bestellen via de Tv-theek.
Succes !
Geen idee of het te technisch is, maar je moet zien dat je digicorder een ip krijgt van Telenet zelf en niet van iets van toestellen thuis. Routers, al dan niet draadloos, delen zelf ip-adressen uit en dan werkt het dus niet...
Modem --> switch --> Digicorder werkt wel.
Modem --> router --> digicorder werkt niet.
Ik heb geen enkel idee waarom de digicorder daar zo belachelijk over doet, want internet is internet en hij kan technisch gezien perfect een tv-gids'je van 14 dagen afhalen via een router...
Hier vind je alle info: http://klantenservice.telenet.be/solution/hoe-maak-ik-mijn-digibox-of-digicorder-interactief.