Beantwoorden
Eggy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Geen verbinding digicorder met powerlines

Gezien ik geen UTP bekabeling heb in mijn 20 jaar oude huis doe ik beroep op powerlines voor verbinding met mijn PC, digicorder en TV.

Aan de modem verbonden is er een powerline TP-LINK AV 600 (1 Gbit), een andere powerline TP-LINK AV 600 is verbonden met mijn PC op de eerste verdieping. Geen verbindingsproblemen daar op een occasionele uitval.

In de woonkamer heb ik een powerline CISCO PLE400 (met 4 UPT poorten, digicorder, smart TV en Blurayspeler).

De powerline TP-LINK werd 'gepaird' met deze aan de router/modem.

De powerline CISCO werd 'gepaird' met dezelfde TP-LINK powerline aan de router/modem.

Alles werkte prima, mijn netwerk was in orde en alle apparaten werden herkend.

In Juli en Augustus keek ik weinig TV en programmeerde geen opnames.

Nu het TV seisoen herbegint wilde ik een paar series voor opname programmeren.

Dit lukt niet meer omdat ik via het menu programma van de digicorder niet verder kan dan 48 uur en ik ook geen interactive diensten meer heb. Ik kan ook niets meer naar de TV of digicorder streamen want dan kreeg ik bericht dat dat er geen DNLA server is en geen verbinding met de modem.

Ik 'pairde' de TP-LINK van de router/modem terug met deze van de digicorder.

Nog steeds geen verbinding.

Wat doe ik fout. Mijn netwerk was in orde tot nu.

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Geen verbinding digicorder met powerlines

modem en digicorders resetten (20 seconden zonder stroom zetten)

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Geen verbinding digicorder met powerlines


@Petito schreef:

modem en digicorders resetten (20 seconden zonder stroom zetten)

 


De volgorde waarop je de modem en digicorders weer in het stopcontact steekt, is belangrijk:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-herstart-ik-mijn-toestellen-voor-digitale-tv/

Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Geen verbinding digicorder met powerlines

Welk ip krijgt je digicorder? als je een 169ip krijgt is je powerline niet meer verbonden met de powerline aan de modem, je kan ook is een laptop op die powerline aansluiten om te kijken of je dan wel een ip krijgt.

0 Likes
Beantwoorden
Eggy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Geen verbinding digicorder met powerlines

Haaaaa! Electronica, mooie uitvinding maar zo gevoelig. En natuurlijk was de simpelste oplossing gewoon alles (digicorder en modem) een kwartiertje zonder stroom zetten en terug aansluiten.

Alle gebruiksaanwijzingen mogen terug de kast in, het probleem is oplost.

Mijn dank hiervoor.