24761
netweters
|
152514
antwoorden
|
20714
vragen
|
Opgelost! Ga naar oplossing.
waar heb jij gelezen dat travel HD ook komt???????
is een totaal ander programma aanbod dan de travel die speelt op Telenet.
zelfde met History HD.
vanmorgen op History HD zelf iets gezien over busjes die ze helemaal ombouwen naar de vraag van de klant.
wat dat op History moet doen is een grote vraag.
Dit is niet de oplossing op het verzoek.
Graag NPO1, NPO2, NPO3 in HD.
Hoe kan het zijn dat als ik bij mijn familie in NL die Liberty Global TV kijkt de vlaamse zenders wel in HD heeft, en wij hier in BE met ouderwetse beelden zitten?
Zie https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Succes, en graag actie1! Namens al jullie klanten.
de nederlandse zenders zijn al een paar maanden in hd
http://snap.telenet.be/actueel/artikel/9-zenders-van-sd-naar-hd
Nog nu ARD, ZDF, France 2, France 3, France 4, France 5, La Trois, ARTE, Q-Music TV in HD en dan is het in orde.
NPO 1 tot 3 zijn in HD,maar door te veel op de kabel te zetten van zenders en de bitrate (plaats) per zender te verminderen is de beeldkwaliteit niet echt HD te noemen.
hoe meer zenders op een mux word gezet hoe minder beeldkwaliteit een zender krijgt,
men moet de ruimte ook verdelen van een mux over al die zenders.
wacht nog enkele maanden tot men de netwerf afgewerkt heeft en men kan dan kijken of men de bandbreedte (400mhz extra) besteed aan zenders of aan internet.
Waar komt het verschil in HD vandaan? NPO is duidelijk minder , maar waarom is VTM zo veel beter dan VRT ?
de bandbreedte dat een zender op de kabel krijgt,
VRT en Medialaan en SBS belgie krijgen meer bandbreedte omdat die meer bekeken worden en de NPO1-3 krijgen minder bandbreedte omdat deze minder bekeken worden.
en ook omdat ze veel zenders willen aanbieden op de weinige plaats dat ze voorlopig hebben.
Duidelijk , maar ben ik de enige die een vrij duidelijk verschil ziet tussen vrt en vtm ?
ik zie dat ook,vtm krijgt meer bandbreedte dan vrt 😉
dat heb ik al gemeten ook,maar het is zienbaar ook aan de beeldkwaliteit.
ook kan het feit zijn dat de ene zender betere encoders heeft in de eindregie dan de andere.
zijn allemaal factoren die mee spelen.