24757
netweters
|
152418
antwoorden
|
20701
vragen
|
Dag,
Mijn Digicorder staat sinds gisteren aan de andere kant van de woonkamer.
Hij vindt geen ip-adres meer en kan dus niet meer verder dan 1 dag in de tv-gids en alle andere dingen die via internet lopen...
Als ik mijn laptop op de UTP kabel aansluit werkt de verbinding gewoon.
Als ik mijn digicorder aan de andere kant van de living terug zet werkt hij ook gewoon weer zoals ervoor...
Heb alles al verschillende malen opnieuw opgestart en gereset in de hoop dat hij toch een nieuw IP zou krijgen maar helaas...
Iemand?
Mvg
Vermits de digicorder verplaatst werd, werd er ook een nieuwe UTP-kabel gelegd?
Is dat het juiste type kabel (straight of crossed)? Moderne netwerkkaarten detecteren dat automatisch en dan maakt het niet uit, zoals mogelijk je laptop. Van de digicorder weet ik het niet...
Zijn rechtstreekse aansluitingen in de muur, naar de dezelfde modem. Zowel aan de ene kant van de living als de andere... De UTP kabel is mee verhuisd met de digicorder!
Heel raar 😕 Hij werkt gewoon als ik hem op zijn oude plek zet, maar niet op de andere locatie. Terwijl de laptop dit wel doet! (Ook allemaal getest met een en dezelfde UTP, alsook met nog een reserve)
Deze digicorder wil niet verhuizen, oude bomen verplant men niet.
Dat is inderdaad zeer eigenaardig.
En als je hem opnieuw op de nieuwe plaats zet....
WELK ip adres toont hij dan?
Een 10. XXXXXXX of een 69.XXXXXX of een 192.168.XXXXXXXX?
Grts.
Pathfinder.
0,0,0,0
Als ik met laptop in cmdprompt ipconfig opzoek krijg ik een normaal IPadres...
@Ex-Netweter schreef:Zijn rechtstreekse aansluitingen in de muur, naar de dezelfde modem. Zowel aan de ene kant van de living als de andere... De UTP kabel is mee verhuisd met de digicorder!
???
Dus modem===>UTP1====>UTP2===>digicorder, de kabel wordt dus doorgelusd naar de nieuwe plaats?