Beantwoorden
Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

Ip adres digicorder

uitgebreide omschrijving

 

Ik ben opzoek naar een probleem bij mijn grootvader dat ik probeer op te lossen. Echter heb ik nog geen goede oplossing gevonden. Is er iemand die wat ervaring heeft, of zijn hoofd misschien eventjes mee kan breken?

 

De Telenet modem is geïnstalleerd in de berging. Vandaaruit gaat er een UTP naar de bureau. Bij de bureau staat een router, een Linksys EA6500. Aan deze router hangen 2 desktops met UTP, een printer met USB en een HDD met UTP.

 

Er wordt meestal gesurft met een laptop, die in de Living staat. Echter is daar het wifi-signaal van het internet te zwak.  Ik had gehoopt bij aankoop van deze router, dat het signaal het hele huis zou dekken. 

 

In de living staat een digicorder. De connectie van digicorder naar modem gebeurd via powerlines. Ik zou graag een access point willen plaatsen aan de televisie, met die powerline. Maar ik wil dat de accesspoint zich achter de router bevind. Zodat er wel geprint kan worden.

 

Printer is een beetje de bottleneck, als die er niet was geweest kon ik gewoon de router verplaatsen, en eventueel een utp trekken via de kruipkelder naar de living. Maar deze printer, die wel al een aantal jaren oud is, was een dure printer, voor te printen in middelgrote oplagens. Het vervangen van deze printer zou een zotte kost zijn.

 

Ik wil graag de powerline van de modem naar de bureau verhuizen, en achter de router inpluggen. Dan hoop ik een statisch IP aan de digicorder te geven, en DHCP hiervoor uit te schakelen. Jammer genoeg is het geen volwaardige CISCO switch, waar dus geen console aan is. Anders was het probleem rap gefixt...

 

De vraag in het kort:

Is er iemand die al geprobeerd heeft om een decoder achter een router te zetten, waarvan de decoder toch het IP adres van de modem krijgt?

 

Alvast bedankt voor uw interesse en informatie.

 

Groetjes

 

Brecht

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

Ip adres digicorder

Het aansluiten van een digicorder aan een router, gaat nooit werken. Het is bij sommige routers echter wel mogelijk om een van de ethernet poorten aan te passen naar een "switch" poort door de router te flashen, of in de instellingen iets aan te passen naar "IPTV". Jammer genoeg weet ik niet of dat gaat werken met jouw router en al wist ik dit wel, weet ik ook niet precies hoe het moet. Hierover is wel informatie te vinden op internet, zo ben ik dit topic tegengekomen: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=35455

 

Dan is er voor mijn idee maar 1 simpele en efficiente oplossing, maar hiervoor moet wel een kleine investering gemaakt worden.

 

Als je bij de router ook een ethernet switch plaatst, dan kan je alles aansluiten geloof ik. 

 

Vanuit de modem een UTP naar de ethernet switch. Op de ethernet switch sluit je dan de powerline van de digicorder aan en de router. Dan als laatste plaats je op de router de access point.

0 Likes
Beantwoorden
icetea1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
It's your ninth party! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ip adres digicorder

Brecht,

Het makkelijkste is de dhcp functie van je eigen router uit te schakelen. Dan krijgen alle toestellen in je netwerk een ip adres van de wifi modem van telenet. Je zal dan allicht je printers en clients moeten herconfigureren want zullen andere ip adressen zijn

Chris
0 Likes
Beantwoorden