Beantwoorden
Franky1
Freshman Beetjesweter
All I want for X-mas is YOU It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnames bekijken via digibox

Wanneer ik op me digibox boven programma's wil bekijken die beneden op me digicorder zijn opgenomen krijg ik de melding dat er momenteel geen digicorder gevonden is op het netwerk.

Na heel wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat het probleem veroorzaakt wordt door me router.

Me configuratie is als volgt modem==>switch==>powerline==>digicorder.

Ik gebruik een modem-only door Telenet geplaatst, voor draadloos surfen op tablet en laptops gebruik ik een eigen Belkin router.

Deze configuratie heeft nog nooit enig probleem gegeven tot vorige week.

Als ik me router afkoppel werkt de digibox boven perfect.

Als ik me router terug inplug krijgt me digicorder om de één of andere reden een ander IP waardoor me digibox geen connectie meer kan maken met de digicorder.

Wanneer ik de router opnieuw afkoppel kan ik weer de opnamers bekijken.

Ik denk dat dit gebeurd is na een Telenet update, is dit een comerciele zet of gewoon een toeval?

Ik weet dus wat het probleem veroorzaakt maar ik krijg het verlopig nog niet opgelost.

Vriendelijk hulp gevraagd bij deze

Groetjes,

Franky

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

De oplossing:

Modem van telenet met een UTP kabelke naar een switchke (gratis af te halen in een center) vandaar een UTP of powerlines naar je digibox en ook apart een UTP naar je router. Dus alles wat DTV is voor je router aansluiten.

In het ander geval kan je ook opteren voor de draadloze modem router van Telenet. Van daaruit kan je dan direct naar je digicorder/box en ook naar je router. Heb je maar 1 UTP lopen naar daar dan kan je uw eigen router herconfigureren als Accespoint/switch en dan kan je daar ook je digicorder/box op aan sluiten.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Franky1
Freshman Beetjesweter
All I want for X-mas is YOU It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Ook nog apart een UTP kabel naar me router lukt niet, op de modem only zit maar 1 UTP poort.

Het eigenaardige aan deze zaak is dat het meer dan een jaar feiloos met deze configuratie heeft gewerkt en halfweg vorige week lukt het plotseling nie meer?

Nu werk ik ook via een switch (inderdaad gratis bijgeleverd door Telenet) daar is me router al meer dan een jaar perfect werkend op aangesloten

0 Likes
Beantwoorden