41206
netweters
|
17772
gesprekken
|
19201
vragen
|
Ik heb de box 'tv met kaartje' gekocht, maar voorlopig lukt de installatie van de CL+ module op onze Philips-tv niet.
Nochtans heb ik alle stappen keurig gevolgd: (1) tv is geschikt, (2) coaxkabel is aangesloten, (3) de correcte informatie werd ingesteld en er werden een tiental analoge zenders en honderden digitale zenders gevonden, (4) de CL+ module werd succesvol ingebracht en er werden al verschillende malen 30 minuten gewacht zoals gevraagd... maar zonder resultaat. Dat de module correct is ingebracht weet ik omdat de tv het serienummer van de Telenet smartcard herkent, maar tegelijkertijd dus ook zegt dat de status van die kaart 'nog niet geactiveerd' is.
Eén en canvas en ketnet zijn beschikbaar, maar bij (vrijwel?) alle andere zenders blijft het scherm zwart met de melding 'gecodeerd programma, controleer de CL+ module en smartcard.
Ik heb het gevoel dat ik alles al geprobeerd heb, inclusief bellen naar de klantendienst van telenet i.v.m. digitale tv (waar we niet konden geholpen worden door een technisch probleem(?) en het overlopen van deze pagina: http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-voer-ik-het-afstemmen-van-de-zenders-uit-op-mijn-philip...
Kan iemand mij alsnog verderhelpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welk merk en type is je tv
her enige wat ik nog kan bedenken is dat er iets fout zou gelopen zijn bij de pairing. Het serienummer van de ci module en smartcard eens opschrijven en laten controleren Door cuca.
Wat ook kan zijn is dat je een signaal probleem hebt. Maar dat betwijfel ik
Het toestel is een Philips 42PFK6109/12. We hebben ook het hele stappenplan voor een Philips-tv al meerdere malen doorlopen. In totaal hebben we al een vijftal uur vanalles geprobeerd eigenlijk.
Een signaalprobleem hebben we, denk ik, niet. Momenteel kunnen we ook perfect naar de zenders van de VRT kijken, maar dat is het dan ook...
Ik passeer morgen sowieso een telenetwinkel. Ik denk dat ik daar eens binnenspring.
Neem dan alvast de smartcard EN de ci module mee. Dat ze dan eens kijken of de pairing doorlopen is. Voor hetzelfde geld hebben ze een nummer verkeerd gezet dan is het logisch dat je enkel de free to air kanalen kan bekijken
Kan je trouwens ook eens nagaan of je tv zelf over de laatste software versie beschikt. Raadpleeg daar dan wel de handleiding van je tv toestel voot
Probleem opgelost. Wij hadden alles gedaan wat we moesten doen. In de telenetwinkel zelf waren ze de kaart vergeten te activeren. Eind goed, al goed.