Beantwoorden
JDNB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Probleem met installatie CL+ module

Ik heb de box 'tv met kaartje' gekocht, maar voorlopig lukt de installatie van de CL+ module op onze Philips-tv niet. 

 

Nochtans heb ik alle stappen keurig gevolgd: (1) tv is geschikt, (2) coaxkabel is aangesloten, (3) de correcte informatie werd ingesteld en er werden een tiental analoge zenders en honderden digitale zenders gevonden, (4) de CL+ module werd succesvol ingebracht en er werden al verschillende malen 30 minuten gewacht zoals gevraagd... maar zonder resultaat. Dat de module correct is ingebracht weet ik omdat de tv het serienummer van de Telenet smartcard herkent, maar tegelijkertijd dus ook zegt dat de status van die kaart 'nog niet geactiveerd' is.

 

Eén en canvas en ketnet zijn beschikbaar, maar bij (vrijwel?) alle andere zenders blijft het scherm zwart met de melding 'gecodeerd programma, controleer de CL+ module en smartcard.

 

Ik heb het gevoel dat ik alles al geprobeerd heb, inclusief bellen naar de klantendienst van telenet i.v.m. digitale tv (waar we niet konden geholpen worden door een technisch probleem(?) en het overlopen van deze pagina: http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-voer-ik-het-afstemmen-van-de-zenders-uit-op-mijn-philip...

 

Kan iemand mij alsnog verderhelpen?

Tags (2)
0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Probleem met installatie CL+ module

Welk merk en type is je tv

her enige wat ik nog kan bedenken is dat er iets fout zou gelopen zijn bij de pairing.  Het serienummer van de ci module en smartcard eens opschrijven en laten controleren Door cuca. 

Wat ook kan zijn is dat  je een signaal probleem hebt. Maar dat betwijfel ik

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
JDNB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Probleem met installatie CL+ module

Het toestel is een Philips 42PFK6109/12. We hebben ook het hele stappenplan voor een Philips-tv al meerdere malen doorlopen. In totaal hebben we al een vijftal uur vanalles geprobeerd eigenlijk.

 

Een signaalprobleem hebben we, denk ik, niet. Momenteel kunnen we ook perfect naar de zenders van de VRT kijken, maar dat is het dan ook...

 

Ik passeer morgen sowieso een telenetwinkel. Ik denk dat ik daar eens binnenspring.

 

 

0 Likes
Beantwoorden
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Probleem met installatie CL+ module

Neem dan alvast de smartcard  EN de ci module mee. Dat ze dan eens kijken of de pairing doorlopen is. Voor hetzelfde geld hebben ze een nummer verkeerd gezet  dan is het  logisch dat je enkel de free to air kanalen kan bekijken 

Kan je trouwens ook eens nagaan of je tv zelf over de laatste software versie beschikt. Raadpleeg daar dan wel de handleiding van je tv toestel voot

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
JDNB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Probleem met installatie CL+ module

Probleem opgelost. Wij hadden alles  gedaan wat we moesten doen. In de telenetwinkel zelf waren ze de kaart vergeten te activeren. Eind goed, al goed.

0 Likes
Beantwoorden