24804
netweters
|
152806
antwoorden
|
20742
vragen
|
Ik heb een extra digicorder aangeschaft. Ik heb alles geïnstalleerd en hij is interactief (tv gids van meer dan 2 dagen). ik kan alle zenders ontvangen maar telkens ik iets wil zien via play of een opname wil kijken gaat hij in "technische storing".
ik vermoed dat mijn signaal via de coax te zwak is omdat de coax nogal lang is (ik schat zo'n 25 meter).
Ik heb al geprobeerd om de coax aan te sluiten op de 0db en dan een externe versterker te plaatsen. Het beeld van de gewone zenders is super maar geen opnames. Als ik een beetje aan de versterker regel, heb ik soms beeld maar met blokjes.
Internet is via powerline, maar er is interactiviteit...
Is mijn vermoeden juist? En zo ja, enige tips?
Mercikes
Opnames bekijken van een andere digicorder of met play gaat via de netwerkverbinding, niet via de coaxverbinding.
Je kan best de snelheid van jouw internetverbinding eens controleren, meer bepaald via jouw powerline adapters.
Je noemt zelf al een deel van het probleem. De powerlines. Interactiviteit loopt inderdaad via de powerlines. Zijn die er nog van het type Homeplug met een max. bandbreedte van 85 Mbps? Allemaal weggooien en het nieuwe type kopen, AV homeplugs, met een minumum van 200 Mbps.
Of de mogelijkheid overwegen om MOKA32 te plaatsen (Google maar eens anders wordt ik hier straks beschuldigd van merkreklame) op je coax verbinding. Iet duurder in prijs maar stukken beter als het over internetverbinding en interactiviteit gaat.
Ik ken er niet zo veel van maar als je een opname of iets in play bekijkt en je trekt de coax uit, valt het beeld stil dus hij heeft er toch iets mee te maken.
Ik zit momenteel met een signaalsterkte tussen 85 en 100 procent maar zelfs de tv in de living doet lastig en die is rechtstreeks via een utp aan de modem aangesloten
Ik dacht niet dt je om een opname af te spelen via je digibox vanaf je digicorder met een goede netwerkverbinding een aangesloten coax nodig hebt.
Over hoe het werkt als je een opname via YeloTv wil bekijken op je tablet daar weet ik het niet.
Voor Play / Play More en Sporting is dit een ander geval daar komen de beelden van de server van Telenet via de coax, de internetverbinding dient enkel om de aanvraag te doen.