24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Een forum is niet compleet zonder een algemeen troubleshooting topic. Het leek me een goed idee om hier een algemeen topic te maken met tips en tricks, en uitleg bij veel voorkomende problemen.
Als je opmerkingen hebt of toevoegingen, laat het dan zeker weten via een prive bericht. 🙂 Houd er ook rekening mee dat dit voorlopig nog een work in progress is. Het is nog zeker niet compleet en er ontbreken nog grote stukken. Ik zal dit regelmatig updaten de komende dagen.
Troubleshooting
Foutmeldingen
Er zijn een aantal standaard foutmeldingen die zichtbaar kunnen worden op een decoder van Telenet. Deze meldingen gaan over het signaal, interactiviteit of specifieke problemen. Hieronder een overzicht van een aantal veel voorkomende foutmeldingen.
Interactiviteit
Indien er een foutmelding is in verband met de interactiviteit zijn er een aantal zaken die nagekeken moeten worden. Het beste is om te beginnen met het IP nummer te controleren, dat doe je als volgt:
Yelo Menu
Druk op het huisje op de afstandsbediening
Ga naar allerlei en dan naar instellingen
Kies hier Digibox/Digicorder
Dan Technische Informatie
Kies dan voor IP
Digitale TV menu
Druk op het huisje van de afstandsbediening
Ga naar instellingen
Kies hier Digibox/Digicorder
Onderaan staat IP
Het IP adres moet altijd beginnen met een reeks die ligt tussen 10.160 en 10.199. Als het nummer hiermee begint, herstart het toestel dan even.
Foutieve IP adressen
169. is een IP nummer dat inhoud dat de decoder geen goede verbinding kan maken met het Telenet netwerk. Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door powerlines die geen goede verbinding meer hebben. Dit kan je controleren door op deze link te drukken. Als het niet via powerlines is aangesloten kan je het beste de internetkabels controleren (uittrekken aan zowel de decoder als modem/switch), mogelijk is er een slecht contact ontstaan.
0.0.0.0 houd in dat er geen connectie meer is tussen de decoder en de modem. Meestal is de internet kabel losgekomen aan de decoder, controleer dit zeker. Als deze nog goed insteekt kan het ook zijn dat de modem geen signaal meer ontvangt, kijk dus na of er nog lichtjes branden aan de modem. Als er nog lichtjes branden aan de modem en de kabel steekt goed in de decoder, dan is mogelijk de kabel of de aansluiting aan de decoder defect. Probeer eens een andere kabel, of laat de decoder en de kabel testen bij een Telenet center.
Gereserveerd, ik weet niet hoe groot de maximum post lengte is hier 🙂
Kan je dit niet beter herleiden naar 1 regel? 🙂
http://klantenservice.telenet.be/support-categories/televisie
Er zijn een boel mensen die de klantenservice niet gebruiken/niet kennen/onhandig vinden. En de informatie op de klantenservice is ook niet altijd volledig. Probeer maar eens iets over de verschillende IP adressen of VSTP foutcodes op een decoder terug te vinden op de klantenservice. 😉