Beantwoorden
Jorg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Wanneer gaan we eindelijk in 1080p kwaliteit tv kunnen kijken of nog beter 4K? Ik denk dat anno 2015 iedereen wel over een Full HD beschikt maar we hebben nogaltijd geen Full HD tv kwaliteit en dat is spijtig... Ik zou graag toch kunnen genieten van betere kwaliteit zeker voor de grotere tv's zal dit heel nuttig zijn en we mogen toch al uitkijken naar 4K want vanaf nu zullen de meeste tv's die verkocht worden 4K tv's zijn...

0 Likes
Beantwoorden
13 reacties
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

We zullen al mogen blij zijn dat er meer HD zenders gaan bijkomen (1080i) want er zijn nog teveel SD zenders (576i) naar mijn gedacht laat staan dat we naar 1080p en nog veel minder in 4K kunnen kijken.

Het gaat in ieder geval maar traag vooruit naar mijn gedacht, wanneer gaan we de 3 NPO zenders in HD krijgen alsook BBC 2, BBC 3 en BBC 4? Waarschijnlijk in 2020 of later.

Wat 4K betreft: er is momenteel nog geen enkel TV station die in 4K uitzendt en bovendien moet het kabelnet aangepast worden  en daarvoor moet Telenet over meer bandbreedte beschikken en dat zal kunnen gebeuren door alle analoge TV zenders weg te doen, de vraag is of dat voldoende zal zijn.

Besluit: 4K moet men zeker niet verwachten voor 2020, het zal eerder later zijn.

0 Likes
Beantwoorden
peletonduwer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Hoi

 

Ik heb een 4K tv en het is bedroevend welke slechte kwaliteit we ontvangen. 95% van de zenders of programma's worden niet goed weergegeven vanwege geen HD kwaliteit. En als het dan al HD is dan is het 720p of 1080i. En maar spreken over digitale HD kwaliteit, wel dat is nog een ver van mijn bed show.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Heb jij dan niet eerst het beeld bekeken,voor je een  4K tv kocht.

Niet echt slim

0 Likes
Beantwoorden
peletonduwer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Welk beeld denk je dat ze tonen in een winkel. En dat heeft er dan nog eens niets mee te maken. Met de tv is niets mis, maar wel met de kwaliteit van het geleverde beeldmateriaal.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Mocht ik 'n TV kopen,zou ik zeggen,toon met de posten van Telenet.

Ik zelf heb 'n Philips 102 cm van 3 jaar oud.

Alle 75 zenders zijn voor mij  prima.Er zit geen enkele met slechte kwaliteit tussen.

Wel mogen ze er voor mijn part  nog minstens 30  van schrappen.

0 Likes
Beantwoorden
HaveHave2222
Freshman Meerweter
Berichten: 55
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Er zitten een paar grappige reacties tussen.

 

@Apestaart : BBC3 in HD. Telenet slaagt er zelfs niet meer in om die in SD uit te zenden.

 

Ze hinken gewoon achterop. Geld weggooien aan een campagne om Play Sports te lanceren met een aanbod dat een pak minder is dan het vorige. Goe bezig.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Minder dan het vorige,en jij geloofd datPlay sports.jpg

0 Likes
Beantwoorden
HaveHave2222
Freshman Meerweter
Berichten: 55
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Type jij altijd alles in een bold font - een beetje irriterend.

 

Ik ben niet de enige die dat gelooft.

 

Ik zou zeggen - kijk eens wat beter rond Erg vrolijke kat

Spoiler
 

 

0 Likes
Beantwoorden
peletonduwer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

En met een oude tv heb je natuurlijk scherp beeld, dat had ik vroeger ook. Maar met een oude tv zie je gewoon het verschil niet. Het is gewoon zo dat ze de meeste zenders in slechte kwaliteit doorsturen. Dat is mij zelfs bevestigd door een telenet medewerker. Ze doen dit om bandbreedte te besparen. Geen enkele zender wordt in full hd doorgestuurd. Is dit niet belachelijk voor 2015. Dan durven ze spreken van digitale HD tv. Die HD staat voor halve definitie zeker.

HaveHave2222
Freshman Meerweter
Berichten: 55
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

@Robatoras

 

Ofwel snap je het echt niet - ofwel werk jij bij Telenet/Play Sports.

 

Afgelopen seizoen konden we qua voetbal kijken naar Belgische, Nederlandse, Duitse, Franse en Italiaanse competitie wedstrijden.

 

Dit jaar vallen de Franse en Italiaanse wedstrijden weg - dus het aanbod wordt schraler qua aanbod.

 

Dat er andere sporten in de plaats komen, kan dit niet verbloemen.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Lang niet iedereen van de + 207.300  Telenet play sports(sporting Telenet) abonees eind  maart van dit jaar  kijkt naar  Franse en Italiaanse  competitie.

Waarom zouden ze  eleven sports gaan toevoegen aan hun play sports.Omdat daar de Frans en Italians voetbal in zit.Wat ze zelf pas verwijderd hebben.

Omdat proximus dit heeft.Sport is meer dan voetbal .Niet iedere sportliefhebber is voetbal gediend.We krijgen nu meer variatie dan voorheen.Iedereen tevreden stellen bestaat gewoon niet.

Ze klagen nu al dat Sporting Telenet te duur is.

Maar we dwalen af op dit topic.

0 Likes
Beantwoorden
HaveHave2222
Freshman Meerweter
Berichten: 55
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Van die 207.300 zijn er 207.298 die een Sporting Telenet abonnement genomen hebben voor het voetbal.

 

Dat aanbod is minder dan voordien.

 

Ze zouden eens kunnen testen van alles buiten voetbal in een apart abonnement te steken en eens kijken hoeveel abonnees dit extra oplevert.

 

Ook Proximus heeft dit reeds geprobeerd (extra sporten toevoegen) en heeft reeds ingezien dat dit geen extra abonnees oplevert.

 

Ik spreek mij niet uit over NBA, want daar zal ook wel wat interesse voor zijn.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaan we kunnen kijken in 1080p?

Alleen in Mechelen zullen ze weten de volgende dagen en daarna of ze goed of slecht gehandeld hebben.

Over precies 11 dagen  kunnen we de 2 de kwartaal cijfers over 2015 bekijken.

0 Likes
Beantwoorden