24757
netweters
|
152419
antwoorden
|
20701
vragen
|
Beste forumleden,
Ik heb zaterdag een televisie gekocht (Philips 32PHK4509/12). Deze TV vervangt een de 2e televisie bij ons huis, omdat de televisie die hij vervangt een oude knol was die enkel op de kabel aangesloten was, wouden we deze televisie toch optimaal gebruiken en hem voorzien van digitale beeldkwaliteit. Eens aangekomen bij het telenet-filiaal bij ons in de buurt bleek "TV met een kaartje" de beste oplossing voor ons, de televisie is tevens opgenomen in de lijst met CI+ compatibele toestellen op de Telenet website.
Eens thuis aangekomen bleken er toch wat problemen. Voor de installatie hebben we op aanraden van de medewerker in het filiaal de specifieke handleiding gebruikt op de website voor philips-televisies.
Een eerste probleem (denk ik) deed zich voor bij het zoeken naar zenders, daar vindt de televisie geen enkele digitale zender, enkel een 22-tal analoge zenders.
Na het zoeken stak ik de CI+ (zoals beschreven in de handleiding) in de televisie. Het koppelen verliep vlot, waarna het tweede probleem opdook. De televisie vroeg om het netwerk ID in te vullen, welk 22 is ons geval (Vlaanderen). Na het invullen toonde de televisie "Nummer incorrect, gelieve 22 in te vullen voor Vlaanderen of 12 voor Brussel", na herhaaldelijk proberen botste ik telkens op hetzelfde resultaat.
Hopelijk kan iemand mij hier op het forum helpen. Ik heb ook reeds een mail gestuurd naar zowel Telenet als Philips, ik ben nog in (hopelijk) blijde verwachting van een verlossend antwoord.
Alvast mij dank bij voorbaat.
Groetjes,
Jeff
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag Jeff,
Vooreerst, heb je de COAX-kabel in je televisietoestel gestoken voor het scannen naar zenders?
Indien ja, heb je dan ook gekozen voor één van deze opties: ‘Kabel’, ‘digitale kabel’,
‘DVB-C’ of ‘Telenet’ (ik weet niet precies welke van toepassing is bij Philips)?
Mocht je probleem daarmee opgelost zijn, zeer goed, mocht dat niet het geval zijn, kijk dan zeker HIER eens, misschien ben je een stapje overgeslagen.
Met vriendelijke groeten.
Hey Niels,
Bedankt voor de reactie alvast.
De COAX-kabel was inderdaad aangesloten, ik vind ook gewoon de resultaten die ik zou moeten vinden om gewoon kabel-tv te kijken, analoge zenders dus. De specifieke Philips-handleiding heb ik ook gevolgd. Vreemd is dat ik bij Kabel niet specifiek kan ingaan op de instellingen die de handleiding doorloopt. Er staat wel dat hij automatisch meezoekt naar digitale zenders, maar tijdens het scannen blijft deze teller (helaas) op 0 staan. Na de keuze voor 'België' kan ik inderdaad 'Telenet' nemen, wat ik ook telkens doe.
En dan blijft er nog de melding dat ik een fout netwerk-ID ingeef na het aansluiten van de CI+, dan vraagt hij om 22 voor Vlaanderen of 12 voor Brussel in te drukken, maar ik geef telkens 22 door, dus ik ben eigenlijk helemaal zoek.
Antwoord van Telenet is ook binnen, ze zouden daar het één en ander hebben aangepast, maar tot op heden (na 2 pogingen) nog geen resultaat.
Groetjes,
Jeff
Het probleem is net opgelost.
Bedankt iedereen om mee te denken en de tijd te nemen om m'n probleem te lezen.
Ik vermoed dat de aanpassingen bij Telenet zelf geholpen hebben.
Groetjes,
Jeff