Beantwoorden
Ex-Netweter

kwaliteit coax verbeteren

Ik heb een tv toestel op zolder geplaatst .Nu heb ik een coax getrokkken naar het zolder en aangesloten nu blijkt dat de beeldkwaliteit echt barsslecht is .kan dit te maken hebben dat de afstand van de coax te lang is .is een 30 m.zo ja welke oplossingen zijn hier voor.is voorlopig nog analoog maar als ik de beeldkwaliteit in orde krijg ben ik wel van plan om een 2de digibox aan te schaffen

0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

probeer je 1ste digicorder is aan te sluiten op zolder en kijk dan naar je kwaliteit

in je toestel zit namelijk een versterker

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Meer dan 15 meter is nogal ver ja.

Heb je een (licht)grijze coaxkabel van het type PVC6 gebruikt ?

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

is gewoon witte coax .is het zinvol hier een versterker tussen te plaatsen of is dit weg gesmeten geld

0 Likes
Beantwoorden
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

witte coax is bedoeld voor van hddc naar tv te gaan , niet van versterker naar tv, deze dient grijs te zijn zoals de vorige post aangaf

één oplossing , nieuwe kabel leggen

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yamakasi
Experienced Meerweter
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... BINGO! Warming up?

Voor 30m kan je de grijze of zwarte RG6 (PE6) gebruiken, de meeste witte coax kabels die ze verkopen zijn rommel. Het is balangrijk om je coax van aan je niu naar de zolder te laten gaan en zeker geen splitters gebruiken. De kwaliteit kan ook sterk verminderen door slecht geplaatste connectors! Normaal heb je geen secundaire versterker nodig, als je van plan ben een digibox te plaatsen zou ik je toch aanraden om die coax te vervangen, anders zal je op sommige zenders problemen ondervinden.