Beantwoorden
olifant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

menu digicorder verschijnt niet op tv-scherm

tv van mijn buur is stuk, heb hem mijn oude tv gegeven om voorlopig te gebruiken, dit is nog een tv met beeldbuis, wel al breedbeeld, merk panasonic en is 6 jaar oud. 

digicorder aangesloten, alle zenders zijn te bekijken, maar het digimenu verschijnt niet op het scherm.

hij heeft nu van een kennis een heel kleine flatscreen gekregen en via die tv verschijnt het digimenu wel.

ligt dit aan het feit dat mijn oude  tv nog met een scartaansluiting werkt.  tv heeft geen hdmi aansluitingen.

nochtans werkte de tv perfect bij mij via scart zolang ik hem gebruikte, 2 jaar terug heb ik een flatscreen gekocht en sindsdien de oude niet meer gebruikt. 

op het werk hoor ik dat er in de laatste jaren updates zijn geweest waardoor verbindingen via scart niet goed meer werken, en dat het menu enkel nog te bekijken is via tv's met hdmi aansluitingen

 

klopt dit ?  zoniet was kan het probleem zijn

0 Likes
Beantwoorden
8 reacties
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... BINGO! Warming up?

menu digicorder verschijnt niet op tv-scherm

Ja, je kan een resolutie-reset uitvoeren door op 'OK' en 'pijltje rechts' te drukken tegelijkertijd. Zo wordt de resolutie tijdelijk gereset.

 

Je moet deze echter wel nog permanent instellen via het instellingenmenu van je digicorder want dit is niet permanent.

 

Het probleem is dat vanaf een resolutie van 720p het menu niet meer wordt doorgezonden via een Scart kabel. Je moet via HDMI connecteren om het menu te laten afbeelden. Voor resoluties 576i en onder is er geen probleem.

olifant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

menu digicorder verschijnt niet op tv-scherm

thanks, zodra mijn buur thuiskomt van zijn werk gaan we het uittesten
0 Likes
Beantwoorden
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

menu digicorder verschijnt niet op tv-scherm

Laat je het hier ook even weten of dit te oplossing was, @olifant Smiley Knipoog?

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
olifant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

menu digicorder verschijnt niet op tv-scherm

doe ik, maar zal waarschijnlijk pas morgen zijn

0 Likes
Beantwoorden
olifant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

menu digicorder verschijnt niet op tv-scherm

niet gelukt digicorder was nog aangesloten op zijn kleine flatscreen, en heb dus direct via de menu kunnen aanpassen. daarna de digicorder aangesloten op de oudere tv, maar menu verschijnt niet mijn buur heeft toen eens de stekker van de digicorder uitgetrokken, hadden ze hem eens aangeraden via de telefonische helpdesk, en sindsdien heeft de digicorder kuren. hij begon volledig te heropstarten, alsof het de eerste keer was dat ie aangesloten was, dus taal kiezen, postcode invullen, en verder wou ie niet, geen zenders te vinden weer stekker uitgetrokken, weer taal en postcode invullen, toen vond ie wel zenders (251 stuks) en hadden we 5 minuten beeld, daarna begon ie uit zichzelf opnieuw op te starten, weer taal en postcode, weer 5 minuten beeld, weer uit zichzelf heropstarten, en dat bleef maar doorgaan, was ondertussen na 20.00 uur, dacht van bel ik maar de technische dienst, die is volgens de website open tot 22.00, maar nee, enige wat ik hoorde was dat om 20.00 uur alles gesloten is. mijn buur gaat nu vandaag naar een telenetcenter met zijn digicorder, want moet toch iets goed mis zijn met dat toestel
0 Likes
Beantwoorden
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... BINGO! Warming up?

menu digicorder verschijnt niet op tv-scherm

Ik heb een fout gemaakt bij mijn voorgaande post. Het moet Back + pijltje rechts indrukken zijn. Bovendien moet je de resolutie maar resetten eens de digicorder 'stabiel' is, dus als je TV kan kijken én hij moet aangesloten zijn via de scart dus niet resetten terwijl je nog HDMI gebruikt anders kiest hij weer de hoogst mogelijke setting.

 

Steek je alle kabels in? Ook de ethernet-kabel?

0 Likes
Beantwoorden
olifant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

menu digicorder verschijnt niet op tv-scherm

natuurlijk hadden we de hdmi kabel uitgetrokken, en daarna de de scart aansluiting gebruikt en alle andere kabels waren ook aangesloten nadat alles mislukte de digicorder gereset, en toen ging het allemaal fout, hij bleef maar resetten telkens na een paar minuten beeld
0 Likes
Beantwoorden
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

menu digicorder verschijnt niet op tv-scherm

Back plus rechterpijltje zelfedertijd indrukken op de tv waar de box met scart is aangelsoten

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.