Beantwoorden
StevenSerneels
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! It's your second party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord

Heb nog oude digicorder, Telenet adviseerd om nieuwe DigiCorder te gaan halen.  MAAR dan ben ik alle opnames kwijt.  Anno 2015 moet het toch mogelijk zijn om de ene naar de andere te kopiëren.  Zeker in een Telenet Center zou dit tot de standaard dienstverlening moeten behoren.

Iemand oplosing?  Telenet??

0 Likes
Beantwoorden
9 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord

Dat doen ze niet in het Telenet center,trouwens bij  Telenet en andere providers ook niet.

Wat je wel kan doen is je opnames op een dvd branden via externe DVD brander.

Dit doe je met een scartkabel 

 

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord

Mensen vergeten dat ze enkel het recht hebben om naar de opnames te kijken en dat de opnames niet hun eigendom zijn.

Een DVD of Blu Ray schijfje koopje en dat is dan je eigendom en dat kan je doorverkopen, 1x een kopie maken voor eigen gebruik. Maar je betaalt wel een stuk meer daarvoor.

Het is trouwens een gunst dat je mag opnemen. Mocht het van de zenders afhangen zoals bvb VTM dan zouden die opnemen helemaal niet toelaten of enkel mits aanvaarding van 20 to 25% opnametijd in de vorm van verplicht te bijken reklame.

Er zijn al geruchten geweest dat VTM aangedrongen had om het doorspoelen van reklame betalend te maken maar daar zijn tot op heden Proximus en Telenet niet op ingegaan.

Je zal ermee moeten leren leven dat je de opnames kwijt bent.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord

Crafty
igvfer
 
Re: opnames digicorder overzetten naar nieuwe digi

 

Een DVD of Blu Ray schijfje koopje en dat is dan je eigendom en dat kan je doorverkopen,

Antwoord

ONZIN.

Je mag NOOIT  een DVD of Blue ray doorverkopen.Al is het je eigendom.Sabam zal snel voor je deur staan.Dan ben je illegale verkoper,ook al is het maar 1 schijfje.Thuiscopy voor jezelf mag,daar dient tenslotte de digicorder voor,zolang je maar geen opnames verder verkoopt,zelfs met gratis uitlenen ben je strafbaar,en de boetes zijn geen doetjes.

 

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord

Onzin. Je mag zeker en vast je eigen product verkopen.Ooit eens op ebay geweest? 

0 Likes
Beantwoorden
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord

Het oude verhaal van de digitale wereld op kabel : het is een gesloten systeem en daaran zal zoveel ik vrees helemaal niets veranderen. Wil je een "open system", ga dan naar de digitale TV van b.v.b. TV Vlaanderen op sateliet, ge krijgt een rijk aanbod van van Sat receivers en met een goede (d.w.z. NIET de angeboten receiver van TVV) kan je dan ook een externe schijf aansluiten en ermee doen wat ge maar wilt. Zolang geen dwang komt van Europa zal zich daar niets aan veranderen. Als ik lees je maakt een copy via de scart, daar kan ik enkel toevoegen je hebt de stap nog niet achter de rug naar HD TV; het signaal via scart is simpel weg verschrikkelijk in vergelijking met het origineel beeld - ga dan beter een blu ray kopen.... Kost ook niet meer zoo veel als je niet de aller nieuwste films wilt hebben.

0 Likes
Beantwoorden
ipat
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest! Mooi, mooi!

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord

Hm, is er wettelijk een verschil met vroeger toen je gewoon opnames kon opnemen met een vhs videorecorder ?  In het pre-telenet tijdperk werd daar geen probleem over gemaakt. Ik ben ondertussen aan mijn zoveelste digicorder en elke keer mijn opnames kwijtgespeeld. Beetje flauwtjes met die opmerking om ermee te leven. Er zijn heus wel veel (oudere) mensen onder ons die het fijn vonden om opnames te bewaren en nog eens boven te halen. En die hebben heus niet de bedoeling om deze verder te verkopen. 

0 Likes
Beantwoorden
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord

Sinds het opkomen de digitale TV werd meer en meer probeert de filmdata EN de ADVERTEERDERS (wil zeggen : de onderbrekende reclame) te beschermen, voor België zijn ze nog niet zo ver dan b.v.b. in Duitsland : daar bestaat het HD+ systeem, d.w.z. gij kan zenders die normaal onder SD gratis te ontvangen zijn in HD enkel met betaalkaart bekijken + je mag je opnames in HD niet voor- of terugspoelen (om reclamespots te vermijden), het is simpelweg geblokkeerd door de receiver - zo maakt TV kijken vreugde (!!) :-{

Bij telenet en anderen kabelverdelers hebt ge niet eens de mogelijkheid een opslagschijf extern via USB aan te sluiten, dit vind ik schandalig, omdat dit de enige manier is om opnames in goede kwaliteit te behouden, ook als gij van receiver verandert. Het is natuurlijk ook nog mogelijk een externe schijf via de decoder te beschrijven dat een andere de gegevens niet meer kan lezen, dus voilà er wordt alles aan gedaan om het kijkplezier op lange termijn te beperken en betaalsystemen de voorrang ze geven (zie yelo play en play more, pay per view, enz.).

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord


@robatoras schreef:
Crafty
igvfer
 
Re: opnames digicorder overzetten naar nieuwe digi

 

Een DVD of Blu Ray schijfje koopje en dat is dan je eigendom en dat kan je doorverkopen,

Antwoord

ONZIN.

Je mag NOOIT  een DVD of Blue ray doorverkopen.Al is het je eigendom.Sabam zal snel voor je deur staan.Dan ben je illegale verkoper,ook al is het maar 1 schijfje.Thuiscopy voor jezelf mag,daar dient tenslotte de digicorder voor,zolang je maar geen opnames verder verkoopt,zelfs met gratis uitlenen ben je strafbaar,en de boetes zijn geen doetjes.

 


Ik koop een boek een dvd of wat dan ook en ik kan die doorverkopen. Wat niet mag is kopiëren en dan het origineel doorverkopen. Een DJ die 1000 den liedjes op zijn PC heeft staan moet stuk voor stuk kunnen bewijzen dat dit ofwel originele aankopen zijn via online services (Itunes of wat dan ook) of kopies zijn van CD's of platen die hij in bezit heeft. Eens die plaat of CD niet meer in bezit mag hij deze niet meer op zijn computer hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

opnames digicorder overzetten naar nieuwe digicord

Origineel mag altijd,kijk eens Gamemania voor games.

En hier zitten the big boys  playstation etc.

 

Ik verkoop een originele dvd en een tijd later download ik deze film via een torrent ,wat is in feite het verschil tussen een kopie maken van die originele,puntje op de i.

De wet is raar.

0 Likes
Beantwoorden