Beantwoorden
Ex-Netweter

Datavolume Fiber 100

Het is al meermaals aangehaald hier op het forum en het gaat over de de beperking van datavolume.

Groots was het nieuws dat Telenet haar straf netwerk nog straffer ging maken:

Spoiler
Met De Grote Netwerf maken we het strafste internet van Vlaanderen nog straffer. Zo hoort Vlaanderen over 5 jaar bij de digitale toppers van Europa.

Ik trek dit zeker niet in twijfel inzake snelheid en kwaliteit maar wel in datavolume. Zou het niet nuttig zijn dat het strafste internet van Vlaanderen ook benut kan worden voor wat het dient en mensen die er gebruik van maken, (voor het geld ze moeten betalen) er ook gebruik van laten maken?

Wij zijn een gezin van twee (binnenkort drie) personen. Als product hebben wij enkel Internet Fiber 100 van Telenet. Wij hebben geen kabeltv noch telefoon.

Wij kijken TV via netflix, en de vtm app, en binnenkort via stievie free. Reden is dat de kabel tv veel te duur is voor wat het is.

Zelf download ik games, en luister ik muziek via het internet.

In mijn huidige situatie (verbouwen, veel gaan werken, weinig tijd) komen wij als gezin toe met het datavolume van 150GB. Maar binnenkort zitten wij terug gezellig in onze woonkamer en bureau en het gaat kouder worden buiten en dus gaat het gebruik van het datavolume zeker omhoog.

Om nu van 'onbeperkt' internet te genieten moet men ofwel een veel te dure fiber200 nemen, ofwel Whoppa met alles in (wat goedkoper is dan internet alleen). Een strategie welke volgens mij dient om klanten de Whoppa op te dringen en weg te houden van goedkopere alternatieven (Netflix, Stievie, vtm app, ...)

Een ander alternatief is Belgacom Internet Maxi te nemen waar men voor ongeveer hetzelfde bedrag wel onbeperkt internet hebt. Doch rekening houdend dat de maximumsnelheid 70 Mbps is (als je geluk hebt).

Mijn vraag en suggestie naar Telenet toe is om de datavolumes van het de internetformules te herbekijken. Een suggestie hierin kan zijn is de klant een keuze te geven tussen

1. Vast volume welke hoger ligt dan nu, maar zonder de piek en daluren

2. Huidige situatie met de piek en daluren

Hierin geef je de klant de keuzes hoe zij met de totale beschikbare datavolume omgaan. Zo gaan de klanten welke op een legale en zuinige (elektriciteit van pc welke moet aan blijven staan) manier omgaan met het internet niet afgestraft worden in de beperking van het volume tijdens de normale uren.

En de klanten welke wensen illegaal te downloaden, en dit dus s'nachts doen omdat het kan, kunnen gewoon hun ding verder doen en hopen dat ze nooit tegen de lamp lopen.

Op deze manier bedeel je niet perse extra volume (in theorie), ook al lijkt me dat nog een betere oplossing. En laat ons eerlijk zijn, het strafste internet van Vlaanderen moet dat toch aankunnen.

0 Likes
Beantwoorden
1 reactie
robatoras
Experienced Meesterweter
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Datavolume Fiber 100

johan1983be

1 Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform aan de algemene voorwaarden van Proximus. Internet Start: als de klant 100 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 1 Mbps, tenzij hij een Volume Pack van 5 GB aan €5 bestelt via MyProximus. Internet Comfort: als de klant 150 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij een Volume Pack van 20 GB aan €5 bestelt via MyProximus. Internet Maxi : als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps, tenzij hij een gratis Volume Pack van 20 GB activeert via MyProximus.

Bij scarlet is volume niet onbeperkt

1. Uitsluitend bestemd voor privé en persoonlijk gebruik. Vanaf 1/09/2015 behoudt Scarlet zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot 3 Mbps zodra een downloadvolume van 300 GB per maand is bereikt.

snelheden,die dikwijls niet worden gehaald.Snelheden tot  is dikwijls niet effectief krijgen,afstand  tussen jou aansluiting en de Rop  speelt 'n grote rol.

De prijs blijft wel  hetzelfde.

Whop mag voor mijn part ook een hoger volume krijgen.

Spoiler

0 Likes
Beantwoorden