Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

HD Digicorder op afbetaling

Momenteel kan je kiezen tussen je HD Digicorder aankopen voor 249€ of hem huren voor 8,70€/maand.

Zoals je kan uitrekenen is die kostprijs eruit in 29 maanden of anders gezegd 2 Jaar en 5 maanden.

 

Alles wat je daarna betaald ben je dus kwijt en heb je dus teveel betaald. Je zou ook een HD Digicorder kunnen kopen maar dan bestaat de kans dat je een slechte meekrijgt die na een jaar al sterft (en dan ben je ook gezien).

 

Ik wil zeggen, zou het niet beter zijn om iedereen automatisch een huurprijs aan te rekenen?, een huur die wegvalt vanaf de HD Digicorder is afbetaald en die ervoor zorgt dat Telenet goedkoper blijft dan de concurrentie als het gaat om trouwe klanten die op dat moment de HD Digicorder hebben afbetaald?. In mijn opinie spaart de consument uit in de tijd dat hij is afbetaald en dit is heel interessant voor klanten die niet het geld hebben om een HD digicorder of digibox te kopen in één betaling.
Gaat deze HD digicorder/box dan stuk kan men bij het verkrijgen van een nieuwe gewoon terug de afbetaling huurprijs betalen (of de volle prijs betalen zoals nu ook al mogelijk).Op die manier kan de concurrentie moeilijker trouwen klanten afsnoepen. Telenet kan op deze huurprijs een zachte intrest rekenen en dan verdiend men er ook wat aan zonder dat de klant er zwaar van moet afzien.

9 reacties
jeffrem123456
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Laat de zon in je hart! Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! It's your fifth party!

HD Digicorder op afbetaling

Als je je het niet kunt verantwoorden om een digi te kopen, moet je ook geen telenet hebben , dunkt mij geef dan je zuur verdiende centen aan iets anders uit, wat veel meer nodig is

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

HD Digicorder op afbetaling

Huren is nog altijd het beste.

Geen zorgen,en gaat deze stuk,wissel je hem gewoon gratis om.

Ook is dit beter voor mensen die deze niet  ineens  kunnen betalen.

En gaan lopen naar de concurentie voor een digicoder  geloof ik niets van.

De dienst Belgacom TV:

Huur van de decoder met afstandsbediening: 6 euro/ maand
De decoder koopt u voor 250 euro (richtprijs, incl. BTW)

apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

HD Digicorder op afbetaling

De huur van een Proximus decoder bedraagt wel € 8/maand en niet € 6/maand.

0 Likes
Beantwoorden
Meirken
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pionier Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

HD Digicorder op afbetaling

"Je zou ook een HD Digicorder kunnen kopen maar dan bestaat de kans dat je een slechte meekrijgt die na een jaar al sterft (en dan ben je ook gezien)."

 

Als je je digicorder koopt komt dit standaard met 2 jaar garantie.

0 Likes
Beantwoorden
carmania2000
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

HD Digicorder op afbetaling

kocht ook altijd mijn digiboxen en digicorders tot telenet een tijd terug ineens op de proppen kwam dat de oudere toestellen niet meer zouden werken door aanpassingen aan de gebruikte compressiemethode.

Sinds dan koop ik geen boxen meer bij telenet, ik huur enkel nog.  Dan moeten ze onbeperkt uw toestel vervangen bij problemen .

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

HD Digicorder op afbetaling

Stel ik wil een digorder kopen en men geeft er eentje mee dat hersteld is en waarvan men weet dat deze stuk kan gaan. Ik kan dit niet achterhalen als het mooi in de verpakking zit en onbeschadigd lijkt...

 

Maar dat terzijde, er zijn mensen die niet ineens 250 euro kunnen ophoesten, laat staan de rekeningen betalen die ophopen. Als je de huurprijs op afbetaling doet kan je zeggen dat de klant beloond word voor zijn trouw aan Telenet.

 

Je kan nu ook 99 euro betalen en dan iedere maand 4 euro. Je kan zeggen dat Telenet de helft van de problemen op zich neemt. Maar aan de andere kant is het dan weer niet eerlijk dat je nog 4 euro per maand moet betalen voor een digicorder die NIET omgeruild word (indien stuk) omdat je niet de volle huur betaald en dus je service vervalt. Je mag zeggen wat je wil maar het is en blijft een stuk eerlijker mocht Telenet een beetje winst/intrest inrekenen in zo een digicorder. De klant moet de mogelijkheid krijgen de kostprijs van zo een digicorder te beginnen afbetalen mits een voorafbetaling van 10 € (intrest) in "Mijn Telenet".

Je betaald dan voor het feit dat je niet alles ineens moet betalen, en het feit dat je nadien niets meer betaald tenzij je Digicorder stuk gaat. Als hij dan wel stuk gaat zou Telenet hem moeten vervangen en gewoon weer de huur aanrekenen waarna de klant weer de optie moet aanduiden in Mijn telenet om hem af te betalen mits weer een betaling van 10 euro.

 

En ik zie zo een ding niet onmiddelijk stuk gaan (tenzij men het software gewijs gaat doen XD)

0 Likes
Beantwoorden
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

HD Digicorder op afbetaling

Telenet is geen financiele instelling.

je kiest voor huur , en  dan heb je ondersteuning zolang je hem huurt (garantie)

of je koopt hem en dan heb je twee  jaar garantie.

keuze van de klant.

 

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

HD Digicorder op afbetaling

Als men die digicorder wil aankopen en men heeft het geld niet voor dan moet men dan maar bij zijn/haar bank aankloppen voor een of andere vorm van krediet zoals persoonlijke lening, kredietopening, onder nul gaan op de zichtrekening, ...enz, al vind ik dat geen goed idee om zich daarvoor in de schulden te steken.

Sowieso ben ik geen voorstander om TV decoders aan te kopen en zeker niet als men daarvoor zich in de  schulden steekt, het beste is dus huren.

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

HD Digicorder op afbetaling

Waar is mijn keuze dan om hem te kopen? Ik vind op de website enkel de optie om een tweede te kopen... maar daarmee valt mijn huur niet weg. En ik voel me niet geroepen de volle 199€ te kopen voor de huidige die al jaren oud is en regelmatig eens flipt...

 

Leuker zou zijn dat ik een nieuwe kon kopen, ik de oude gewoon binnenbracht, ik het bedrag betaal en de huur diezelfde maand wegvalt.. maar die optie vind ik nergens.

 

Dan nog begrijp ik jullie reacties niet, Telenet doet het afbetalingsplan nochtans al jaren voor GSM's en Iphone's dus waarom niet voor zijn eigen Digicorder?

 

Telenet is dus alleen een financiële instelling voor mobieltjes?....

(trouwens, je gaat niet veel banken vinden die je een lening willen schrijven van 199€, en die dat het wel doen eisen dit terug op een periode van 1 jaar, en dan betaal je 16€ per maand... betere oplossing dan?)

0 Likes
Beantwoorden