Beantwoorden
Ex-Netweter

Internetradio via Digibox/Digicorder

Heeft Telenet plannen om - in navolging van jullie Waalse tegenhanger VOO - de mogelijkheid te voorzien om naar internetradio te luisteren via de digibox/digicorder? 

Bij VOO is dat sinds vandaag (1 juli 2015) mogelijk (zie de link naar het Franstalige persbericht). VOO sloot daarvoor  een samenwerking met Radioline, een directory van internetradio's, vergelijkbaar met o.m. TuneIn of  vTuner . Dat zijn diensten die de (dagelijks wijzigende) index van de wereldwijd tienduizenden internetradio's  bijhouden en updaten, o.m. voor de producenten van internetradiotoestellen.

Radioline en (vooral) TuneIn zijn ook als app voor smartphone/tablet vrij populair. Radioline (een Franse startup) heeft haar toepassing nu uitgebreid zodat ook kabelverdelers ze kunnen gebruiken  om internetradio te verdelen via de digibox/digicorder (al spreken ze in het persbericht wel van een nieuw type). 

Ik denk dat ik voor vele gebruikers spreek als ik zeg  dat dergelijke service ook een mooie aanwinst zou zijn in het Telenet-aanbod. Er wordt (wereldwijd) al heel veel naar de radio geluisterd via tv-toestellen en het oneindig rijke aanbod aan internetradio - waaronder ook een paar honderd van Vlaamse makelij  - zal makkelijker 'jan modaal' bereiken zonder dat die over de nodige technische kennis moet beschikken..

Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
Sebas
Experienced Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Even een bump voor @Ex-Netweter, is er iemand die kan helpen?

Sebas

TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.
Sebas

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Bedankt, Sebas, maar het betrof hier geen vraag, wel een suggestie waarvan ik hoop dat ze die bij Telenet ooit willen oppikken.

Zelf heb ik een Smart TV en die heeft al eigen apps aan boord waarmee ik eenvoudig naar internetradio kan luisteren. Ik stel echter vast dat de eigen digibox/digicorder van VOO ook apps (zoals voor internetradio) kan draaien. Ook wie geen Smart TV heeft is hiermee dus geholpen.

Momenteel kun je internetradio beluisteren via de PC en laptop, via tablet en smartphone,  via een apart internetradio(toestel) of een Smart TV.  Elke stap om internetradio eenvoudig(er) beschikbaar te maken op zoveel mogelijk toestellen is voor mij een stap vooruit voor een pluriform medialandschap. Daarom deze suggestie aan Telenet.

natte
Experienced Weetjesweter
Goed bezig! It's your ninth party! On a roll... Twee handen vol!

bekijk de topic van cd daar krijg je fta ook een pak zenders bij leuke aanvulling voor telenet radio 

0 Likes
Beantwoorden