Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO!

Maak plaats voor 2 nieuwe internet abonnementen!

De keuze tussen internet abonnementen bij telenet kan men vergelijken met konijnensprongen, het gat qua prestatieverschil is te klein en het gat qua prijsverschillen te groot om van het ene naar het andere te springen. Daarvoor moet je dus over konijnenpoten beschikken 😕

Nu heb je keuze uit de volgende abonnementen:

30Mbps download snelheid met 3Mbps uploadsnelheid (download & upload beetje te laag)

aan € 26.00/maand (volgens de telenet website)

60Mbps download snelheid met 5Mbps uploadsnelheid (upload beetje te laag)

aan € 47.40/maand (volgens de telenet website) - In theorie +-45% sneller dan vorige verbinding.

160Mbps download snelheid met 10Mbps uploadsnelheid (upload veel te laag)

aan € 67.80/maand (volgens de telenet website) - In theorie +-60% sneller dan vorige (door lage upl.).

Helaas komt er wel altijd €20/maand bij waardoor er mensen afhaken en naar de concurrentie stappen (zoals bijvoorbeeld naar Numericable die 100Mbps dl - 5Mbps upl aanbied aan 49.90€), of op een goedkoper abonnement blijven omdat bepaalde klanten vinden dat het verschil in prestatie niet naar waarde is geschat.

Om die reden stel ik voor om tussenin de grote kloven 2 extra abonnementen te voorzien zodat klanten een abonnement kunnen kiezen die meer geschikt is voor hun financiele situatie, en de huidige klant eerder bij Telenet zou blijven i.p.v. naar de concurrentie te lopen zodat Telenet een beter zicht krijgt op zijn inkomsten en toekomstplannen.

Ik zou de  abonnementenverdelen als volgt:

30Mbps download snelheid met 3Mbps upload snelheid aan € 25.00/maand

60Mbps download snelheid met 6Mbps upload snelheid aan € 35.00/maand

120Mbps download snelheid met 12Mbps upload snelheid aan € 45.00/maand

180Mbps download snelheid met 20Mbps upload snelheid aan € 55.00/maand

240Mbps download snelheid met 25Mbps upload snelheid aan € 65.00/maand

(mensen die nu op telenet 160Mps zitten zou ik gewoon automatisch op 180Mbps plaatsen)

De prijzen kan Telenet zelf uitdokteren, hopelijk houdt men dan ook rekening met de prijzen van de concurrentie en de invloed van de economische Crisis op de uitgaven van de klant.

Maar als men +- de prijzen zou toepassen uit mijn voorbeeld zie ik daar geen probleem mee, tenzij voor de concurrentie 😛

Ik hoop dat Telenet wel dergelijk naar zijn klanten luisterd want de beslissingen die de laatste tijd worden genomen zijn strategisch gezien afgestemt op de concurrentie, niet op wat de klant wil. Daarom, graag een antwoord .. al is het om nochmaals dit idee te weerleggen zoals dat helaas met al mijn ideeën reeds is gebeurd. Maar toch hoop ik om ooit gehoord te worden en dat u de voordelen voor de klant kan zien, en de voordelen voor uw bedrijf. U verdiend misschien een beetje minder, maar u krijgt meer klant zekerheid (en dus zekerheid over uw inkomsten) en uiteraard zijn bepaalde klanten misschien bereid nu een sneller abonnement te nemen en 10 euro meer te betalen waar ze niet bereid zijn 20 euro meer te betalen.

Mocht men in de toekomst een sneller abonnement toevoegen, dan kan men de traagste verbinding laten verdwijnen en die mensen gratis een upgrade geven naar het volgende abonnement in rij. Makkelijk toch? De prijzen kan je zelf bekijken en herzien. Ik hoop dat ik Telenet hiermee geholpen heb. Ik mag geweldig critisch zijn, maar wel een trouwe klant!

4 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

180Mbps download snelheid met 20Mbps upload Dat zou mooi zijn voor fluo home business zoals ik nu heb.

Ik wil er dezelfde prijs 86.88 euro nog voor betalen in 3P zoals nu.

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter

Voor mijn part passen ze het toe voor Zakelijk en Publiek, een beetje meer betalen maar dan ook veel meer krijgen. Maar om niemand te "pesten" zou ik er daarom 2 abonnementen tussen plaatsen zodat iedereen kan kiezen wat er het best bij hem/haar past. Momenteel zijn er 3 en ik ken wat mensen die vinden dat géén van de drie "echt" is wat ze willen. Ofwel te duur, ofwel te traag, ofwel allebei (beetje te duur en beetje te traag).

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter

erg dat ik het moet zeggen maar eigenlijk heb je gelijk... je praat anders toch maar tegen de muur... er word nooit maar dan ook nooit naar de klant geluisterd als het geen geld opbrengt..

0 Likes
Beantwoorden