24757
netweters
|
152464
antwoorden
|
20710
vragen
|
Beste Telenet,
De commerciele mails die ik krijg kan ik filteren op basis van het "From" field.
Aangezien men mail servers gebruikt voor verschillende virtuele domains die regelmatig veranderen
is deze filter niet zo efficient.
Een voorbeeld:
In mail view zie ik:
Received: from mail.static.s77.74.bp06.net ([195.62.74.77]) by lucien.telenet-ops.be with bizsmtp id mh3J1s0AC1g3Hc301h3KQW; Mon, 25 Apr 2016 19:03:19 +0200
En een beetje verder staat:
From: "Beste Hotel" <customer-service@easy-offertes.be>
De huidige mail filter laat toe te filteren op "easy-offertes.be", maar niet op de mail server zelf.
Wil je een optie toevoegen, [ filter op mails van de mail server: "mail.static.s77.74.bp06.net" ]
Dit zou VEEL beter zijn.
Dank u
Opgelost! Ga naar oplossing.
In Telenet Webmail is er een optie om filters te zetten op "Header named" en volgens mij kan je daar wel iets fabriceren om te filteren op "Received from". Ik weet niet exact hoe dat veld noemt in de mail header.
Op deze website staan een schermafdruk hoe het filteren op de header juist zou moeten werken in Webmail:
http://sas.rutgers.edu/custom/maildocs/filters.html
Ik veronderstel dat je het over Webmail hebt want in Outlook en Windows Mail werkt het natuurlijk anders...
Beste BertXL,
Schitterend !
Dit werkt inderdaad:
Header Named [Received] Containes [ ([192.40.189.1 ]
Je zal hiermee meerdere personen blijmaken !
Voor anderen die hiermee willen testen,
rechter muis klik op een mail in de inbox
Een voorbeeld van de header received voor een mail van "Travel bird"
Received: from mailer183.gate189.sl.smtp.com ([192.40.189.183])
Je kan misschien ook experimenteren met de naam van de mail server.
Ik raad aan van de mails eerst naar een spam folder te brengen en niet direct
alles te deleten. En zoals steeds, de handelingen zijn voor je eigen risico.
Hartelijk dank !
Go4it