Telenet en HD + 4K
Ik hoor mensen klagen dat zij een HD Tv bezitten maar amper HD zenders kunnen bekijken.
Alsook bemerk ik dat er steeds meer mediabronnen waaronder Netflix hun klanten al reeds 4K kwaliteit aanbieden. Als Telenet wil kunnen concurreren dan stel ik voor dat ze hun netwerk upgraden zodat alle zenders (of toch zoveel mogelijk) HD worden en dat men in de Videotheek de standaard HD & 4K (&3D indien van toepassing!)maakt.
Alsook moet men daarbij de snelheid van het netwerk verhogen alsook de max volumes zodat de kijkers niet direct op smallband terecht komen na het bekijken van enkele 4K films of series.
Momenteel worden er namelijk al redelijk wat 4K tv's verkocht op de markt tegen lage prijzen dus ik denk dat deze omschakeling in de nabije toekomst toch al zal nodig zijn, waarom dan niet eerst bij Telenet?
(er is op de markt zelf al sprake van toekomstige 8K & 16K toestellen!)
Vooral als ik online lees dat België in kwestie "internet snelheid" gedaald is in ranking en dat men op politiek vlak voorstelt tegen 2020 iedereen 1Mbps verbinding te geven. Momenteel is dat 60-160Mbps voor een gemiddeld snelle lijn dus dan is er toch veel in te halen. Als België zijn reputatie dreigt te verliezen, kan Telenet die Reputatie binnenhalen en daarmee ook alle klanten van de concurrentie. Just think about it!