Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Telenet en HD + 4K

Ik hoor mensen klagen dat zij een HD Tv bezitten maar amper HD zenders kunnen bekijken.

Alsook bemerk ik dat er steeds meer mediabronnen waaronder Netflix hun klanten al reeds 4K kwaliteit aanbieden. Als Telenet wil kunnen concurreren dan stel ik voor dat ze hun netwerk upgraden zodat alle zenders (of toch zoveel mogelijk) HD worden en dat men in de Videotheek de standaard HD & 4K (&3D indien van toepassing!)maakt.

Alsook moet men daarbij de snelheid van het netwerk verhogen alsook de max volumes zodat de kijkers niet direct op smallband terecht komen na het bekijken van enkele 4K films of series.

 

Momenteel worden er namelijk al redelijk wat 4K tv's verkocht op de markt tegen lage prijzen dus ik denk dat deze omschakeling in de nabije toekomst toch al zal nodig zijn, waarom dan niet eerst bij Telenet?

(er is op de markt zelf al sprake van toekomstige 8K & 16K toestellen!)

 

Vooral als ik online lees dat België in kwestie "internet snelheid" gedaald is in ranking en dat men op politiek vlak voorstelt tegen 2020 iedereen 1Mbps verbinding te geven. Momenteel is dat 60-160Mbps voor een gemiddeld snelle lijn dus dan is er toch veel in te halen. Als België zijn reputatie dreigt te verliezen, kan Telenet die Reputatie binnenhalen en daarmee ook alle klanten van de concurrentie. Just think about it!

6 reacties
Thaïs
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet en HD + 4K

Ik heb ook deze feedback toegevoegd voor onze collega's.

Zij bekijken je idee verder.

 

Bedankt voor je tip!

Groetjes,

Thaïs

Denom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Telenet en HD + 4K

Beste ,

Kan u hierover  ons feedback geven aub ?

 

Mvg

0 Likes
Beantwoorden
LighScan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Telenet en HD + 4K

HD zenders? Bij mijn weten is het max. 720p dat je krijgt te zien hoor. De zenders lopen hopeloos achter, net zoals alles in het Belgenlandje. Op radio-gebied hebben we niet eens DAB+.

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Telenet en HD + 4K

Beste; Wil u zeggen dat er nog geen enkele zender 1080p is? o.O

 

Als dit correct is ziet de toekomst er voor ons land niet goed uit ten opzichte van buitenlandse concurrentie van b.v. Netflix. Zelf op youtube kan je al in bepaalde mate 4k (8Megapixel kwaliteit) filmpjes terugvinden 😕

 

De meeste 4k (2180pixels) Tv's gebruiken upscalers om de kwaliteit van een beeld te upgraden. Dit is niet zo mooi als een beeld met de originele resolutie, maar het verschil is nauwelijks merkbaar.

 

Ik stel voor dat Telenent ook upscaling methodes gaat toepassen voor zijn zenders want Upscaling van 720p naar 1080p vergt minder inspanning dan je zou vermoeden. Deze techniek laat toe een hogere kwaliteit te streamen naar een lager kwaliteitsbeeld (een oude Tv gaat zowiezo een beetje verbetering vertonen).

 

Het signaal moet gewoon een beetje sterker gemaakt worden om een zuiverder beeld mooi te maken, en met de nodige software van Telenet is dat haalbaar. Zeker proberen, de concurrentie doet het al, en is Telenet niet steeds de Snelste?

 

De finishlijn is nog steeds niet gehaald dames en heren, tempo 😄

0 Likes
Beantwoorden
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Telenet en HD + 4K


@LighScan schreef:

HD zenders? Bij mijn weten is het max. 720p dat je krijgt te zien hoor. De zenders lopen hopeloos achter, net zoals alles in het Belgenlandje. Op radio-gebied hebben we niet eens DAB+.


Alle HD zenders zenden wel degelijk in 1080i uit, er is geen enkele HD zender meer die nog in 720p uitzendt.

Wat DAB+ betreft, er zijn momenteel testuitzendingen voor DAB+, dus ik zou zeggen nog even geduld.

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Telenet en HD + 4K

telenet.jpg

 

Laat ik u eraan herrinneren dat men wettelijk bij een resolutie van 720pixels al mag spreken van HD, ook al is de echte HD resolutie 1080pixels. Het is net zoals 4k wat in de realiteit geen 4k is, wel Ultra high definition. Een echte 4k resolutie betekend 4096 × 2160 , en niet 3840 x 2160 waarmee men 4k aanprijst (UHD4k wat mooier klinkt, maar eigenlijk geen 4k is). Als je de waarheid tussen de bomen wil vinden, dan moet je steeds zoeken naar "Native" resolutie. Telenet zenders kan je dus eerder HD-ready noemen als allen 720p zijn, maar zoals men zelf eerlijk beweert op de website (en die eerlijkheid apprecieer ik van Telenet) zijn er maar 17 "Native HD", alhoewel het Native gedeelte ervan gewoon mijn veronderstelling is omdat ik denk dat als de zenders 480p waren, we dat normaal al hadden moeten opmerken..).

0 Likes
Beantwoorden