25.001
netweters
|
153.799
antwoorden
|
20.858
vragen
|
Waarom wilt Telenet zo aandringen op domiciliering bij de King met toestel promotie?
Aan de telefoon beloofde een Telenet medewerker dat we die promo in een Telenet verkooppunt - zeker als bestaande klant van andere producten - wel zonder domiciliering konden krijgen, in de shop van Leuven ontkende de verkoper dat het mogelijk was een King met toestel te bestellen zonder domiciliering...
Maar de gladde verkoper beweerde wel dat je probleemloos na twee maand de domiciliering kon opzeggen. Weet niet of dat klopt of niet, maar als het klopt, is het nog zinlozer dat Telenet zou aandringen op die domiciliering. Grappig is dat het bij zusterbedrijf Base probleemloos wel kan om in te gaan op een promo van abonnement en toestel met korting zonder domiciliering, gewoon op overschrijving...
Toen we teleurgesteld (omwat we voor niets door de persoon van het Telenet call center naar een verkooppunt waren gestuurd) antwoordde de gladde verkoper dat hij het in ons dossier ging vermelden als de reden waarom we niet ingingen op het aanbod en dat dat mogelijk in de toekomst kon leiden tot aangepaste voorwaarden... Toen ik hem tijdens het vertrekken uit de shop vervolgens vroeg hoe hij dat ging doen gezien er nog geen enkele naam of abonnementnummer was genoteerd, stond de gladde verkoper natuurlijk met zijn mond vol tanden.
Slechte punten voor Telenet en de verschillen in informatie tussen de verschillende kanalen. En ... Dump die domiciliering. Loopt toch altijd vroeg of laat fout. Of geef waterdichte garanties: wie een fout bedrag betaalt via domiciliering krijgt per direct het honderdvoudige terug.
Ja, het is nog altijd de verkoper, in dit geval Telenet, die de voorwaarden bepaalt voor de verkoop van een product. U bent vrij om erop in te gaan of niet. Als Telenet door marktomstandigheden verplicht wordt die voorwaarde te laten vervallen dan heb je geluk.
Wat niet wegneemt dat de helpdesk medewerker geen dergelijke beloftes mag doen. Wat trouwens bewijst dat hij zijn job niet kent en het reilen en zeilen niet kent. De verkoper in de shop kan er niet omheen dat laat de software niet toe. Hij kan opteren om het af te printen, kan niet anders, en het niet te laten tekenen maar dan gaat de domiciliêring toch door. Bij klacht van de klant dat hij niet heeft getekend moet de winkel het tegendeel bewijzen. Indien hij dat niet kan dan verliest hij zijn commissie en zelfs de terugbetaling van de toegekende korting.
Bedankt voor uw antwoord.
De helpdesk medewerker heeft dus een fout gemaakt, stelt u. En de verkoper in de winkel die voorstelt een domiciliering af te sluiten maar deze dan na twee maand terug op te zeggen is OK? Of de verkoper in de winkel die belooft de zaak op te volgen en in ons persoonlijk dossier op te nemen zonder nog maar onze naam te kennen is OK?
U hebt een punt. Telenet bepaalt de voorwaarden.
Maar, waarom op dit forum een categorie "suggesties" voorzien als een punt niet kan aangeklaagd worden, met de suggestie de voorwaarden te wijzigen? Vooral omdat de helpdesk medewerker evengoed als de verkoper in de winkel even zwaar er rond proberen te fietsen en voorstellen doen om de voorwaarde te omzeilen ...
Domiciliering kan misschien goed zijn om slechte betalers toch nog toe te laten een product af te nemen. Een klant die meer dan 15 jaar maandelijks zijn facturen correct betaalt, kan je ook hiervoor appreciëren.
Ik merk dat je nog nooit met verkoop te maken hebt gehad, toch niet aan de kant van de verkoper. Ja de helpdesk medewerker is in de fout door dat te verkondigen. En ook de verkoper gaat in de fout voor een stuk maar hij vertelt geen leugens als hij suggereert dat je het na 2 maanden kunt stopzetten die domiciliëring, want daar kun je zelf ook opkomen. De verkoper probeert alsnog zijn klant te helpen en een oplossing te zoeken.
Anders kom je tot de situatie zoals ik deze week voorhad. Voor een toestel met korting moet de klant (in persoon) zelf komen met zijn identiteitskaart en zelf tekenen en niet een partner, zoon, dochter enz. Ik zeg tegen die persoon: Ik mag het niet doen, sorry en blijf erbij ook na aandringen. Klant belt dan om klacht in te dienen wegens onheus behandeld.
En je mag het zeker als suggestie aan Telenet meegeven maar zij bepalen nog altijd hoe, wat en aan wie ze willen verkopen.
Ik heb heel veel met verkoop te maken, intern binnen het bedrijf... Zo'n stijl zou niet geapprecieerd worden en zou ik zelf ook nooit kunnen hanteren.
Op het risico van te veel off topic te gaan maar "De verkoper probeert alsnog zijn klant te helpen en een oplossing te zoeken." ... Als klant kan ik u verzekeren dat die verkoper bijzonder slecht overkwam, absoluut niet wilde helpen (met valse beloftes waar hij ter plekke door de mand viel), en vooral overkwam als iemand die met om het even wat te vertellen toch maar vooral een verkoop wilde afsluiten. Een verkoper die je niet wilt tegenkomen ...
Kan ik zelf komen op het stopzetten van een domiciliering? Ja, maar wie zegt dat niet in verkoopsvoorwaarden dan het betalen van de volledige afkoopsom/restwaarde wordt bedongen? Kans is zelfs groot dat dat mogelijk is, maar dat zal de "helpende" verkoper zorg zijn natuurlijk. Die heeft zijn commissie al ontvangen.
Ochgot, die verkoper moet het helemaal niet voor die commissie doen. Bestaand abonnement = commissie = 0. Toestel met korting = winstmarge = 0 Totaal niet rendabel voor het werk dat hij er zou moeten aan besteden.
Hij ziet enkel een klant die niet tevreden is, daarover staat te zeuren over dingen waar hijzelf niets kan aan doen, waar hij ook niet gelukkig mee is en het ten lange laatste ook maar kan melden zoals hij het voorzeker al dikwijls heeft gedaan.
Want wees gerust als verkoper bij Telenet moet je ook cijfers halen binnen de enge lijntjes van voorschriften en mogelijkheden.
Maar de basis blijft. Telenet bepaalt de voorwaarden, klant aanvaard die of niet, verkopers en helpdesk medewerkers moeten geen valse beloftes doen.
Waarom nog moeilijk doen over een domiciliering? Sinds de SEPA wetgeving is er toch geen probleem meer.
De klant kan zijn domicieliering altijd herroepen bij zijn bank als hij niet akkoord gaat met het aangerekende bedrag op zijn factuur.
Voorwaarden zijn er om nageleefd te worden. Ga je hier niet mee akkoord dan moet je er niet op ingaan.