41178
netweters
|
17754
gesprekken
|
19182
vragen
|
Ik ben al lange tijd klant van Telenet met soms gemengde gevoelens.
Regelmatig doet Telenet reclamecampagnes en deze lijken me vaak héél duur (gisteren nog een kartonnen doosje ontvangen met daarin 'bier'kaartjes). Als ze dit aan een paar honderdduizend gezinnen sturen kan ik me niet inbeelden dat dit een goedkope reclamecampagne is (om nog niet van de vervuiling te spreken)
Voor nieuwe klanten wordt bovendien vaak een extra actie gedaan maar voor bestaande klanten wordt nauwelijks eens iets extra gedaan.
Daarom is mijn suggestie dat een vast percentage van het marketing budget eigenlijk zou moeten gespendeerd worden aan vaste klanten (bvb eens een bon voor een gratis film, tickets voor sportmanifestatie, een eenmalige korting van een euro).
Beter nog zou zijn dat je kunt uitschrijven uit de Telenet marketing lijst en dat de kostprijs van het reclamemateriaal in mindering komt van je rekening. Ik besef wel dat dit een utopie is.
Ik heb altijd geleerd dat een vaste klant meer opbrengt dan een nieuwe klant. Telenet gaat er echter van uit dat de vaste klanten effectief vaste klant blijven. Ik weet allessinds al dat bij de volgende grote actie ik mijn abonnement opzeg en alle opties herbekijk (inclusief switchen naar een andere provider)
Toen ik klant werd bij Telenet genoot ik 6 maand gratis Turbo XL
Iedere nieuwe klant heeft genoten van promotie.
Je krijgt bij Telenet waarvoor je betaald.Dat gratis gedoe als vaste klant,is nergens goed voor.
UIteindelijk draaien we daarzelf voor op..
Als je niet graag marketing ontvangt,schrijf je toch gewoon uit.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/in-of-uitschrijven-op-een-nieuwsbrief/
Telenet ruilt gratis afstandsbedieningen, hdmi kabels, voedingen zelfs van gekochte boxen buiten garantie.
Telenet verkoopt alleen smartphone met korting aan bestaande klanten. Iemand die nog voor niets digitaal is kan geen mobiel abo afsluiten met een toestel met korting.
Bestaande klanten kunnen een IPad met korting aankopen.
Telenet was een van de eerste die geen opzegtermijnen hanteerde.
Telenet heeft de beste service achteraf met zijn centers en shops ( Luister maar eens bij de conculega's)
Conclusie: Telenet doet niets voor bestaande klanten
Er wordt enkel naar het bedrag op de factuur gekeken maar niet naar de kwaliteit,service,...
Als je goedkoper af wilt zijn en een tv wil krijgen (bij een abonnement van 24 maand, waar je na twee maadn misschien al terug vanaf wil) dan moet je zelf de keuze maken.
Niemand verplicht jouw om de kwaliteit van telenet te kiezen.
Laat ons eerlijk zijn,Telenet kwaliteit,ER IS IN FEITE GEEN ALTERNATIEF.
Daarom een hoge prijs.
Maar waarom zoveel uitgeven aan papier reclame,trouwens ik verzamel biermatjes en heb deze niet ontvangen.
Laat ons eerlijk zijn. Telenet is zich aan het weren tegen de agressieve praktijken van deur aan deur verkopers voor Proximus. Ik heb al vergelijkingen gezien waarbij de klant ferme blaasjes werd wijsgemaakt. Dingen vergeten enz. om toch maar aan te tonen dat ze goedkoper zijn. Beloven dat de klant op zijn 3 TV's zal blijven beeld hebben (uiteraard als de klant de kabel blijft betalen) enz.
Maar of ze daarmee tevreden klanten zullen hebben? Dan spreek ik nog maar van hetgeen ik gezien heb.
Ik wacht nog altijd op een kwalitatieve en eerlijke concurent.
Helemaal mee akkoord. Ik ben van mening dat NIET klanten NIET moeten overtuigd worden.
Telenet hanteerd nu al vaak snelheden en prijzen die vaak beter zijn dan de concurrentie waardoor zij automatisch naar Telenet komen. Als je dan je vaste klanten gaat belonen dan blijven zij bij Telenet + de mond aan mond reclame gaat vuriger rondgaan waardoor familie en vrienden elkaar gaan overtuigen om bij Telenet te komen als nieuwe klant. Dit is niet mijn verbeelding, maar de realiteit! Mensen zijn samenhorig en delen hun ervaringen regelmatig met hun vrienden en familie. Ik raad zo bepaalde sites regelmatig aan als het ter sprake komt en ik bemerk dat ik een kennis geld kan uitsparen, zo ken ik nog mensen die dit doen.
Als je respect voor iemand hebt dan help je ze, en als Telenet zichzelf opstelt als de betere keuze (als zij ons een reden geven om erover te praten!), dan is iedere klant een potentiele aanwerver met VEEL ervaring. Trust me!