Beantwoorden
Aruba
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Draadloze instellingen

Kan via "Mijn Telenet" de instellingen voor draadloos internet aanpassen (SSID, WPA-key, MAC filtering etc.) maar in werkelijkheid gebeurt er niets. Wanneer ik me afmeld en opnieuw een kijkje neem kan ik zien dat de wijzigingen succesvol zijn bewaard, maar nog steeds gelden de standaardinstellingen.
Heb al geprobeerd de instellingen te resetten en opnieuw aan te passen.
Zou heel graag m'n paswoord willen veranderen en enkele MAC-adressen willen blokkeren. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt.
0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Draadloze instellingen

Na het wijzigen  op mijn telenet dien je volgens mij ook de modem even te resetten

die doe je door hem zonder stroom te zetten gedurende een tiental seconden.

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Logic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Draadloze instellingen

Voor kleine draadloze instellingen (zoals SSID, wachtwoord, etc.) zou je in principe je modem niet moeten herstarten (allez, das toch mijn ervaring). Je moet gewoon even geduld hebben tot Telenet de nieuwe settings "pusht" naar je modem. Bij mij ging dat meestel na 30-tal seconden.

 

Voor grotere instellingen is het herstarten van de modem inderdaad een goed idee.

 

Je kan het in elk geval eens proberen.

 

 

"Als dit bericht het antwoord was op je vraag/probleem geef dit dan aan als antwoord (en/of kudo's).

Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen."

Aruba
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Draadloze instellingen

Heb ook geprobeerd om de modem te herstarten. Het probleem blijft aanhouden. Klantendienst gecontacteerd. Zij hebben de modem ook gereset. Heeft dus niets geholpen.

 

Volgens een andere medewerkster kon dit zijn omdat ik m'n volume bijna heb opgebruikt. En moet dat net de reden zijn waarom ik m'n paswoord e.d. wil veranderen (er wordt te veel gedownload en gegamed bij ons thuis).  Heb sinds het probleem zich voordoet reeds driemaal volume bijgekocht (3 x 25GB) in twee weken tijd. Derde maal was zelfs tijdens het gesprek. En zolang ik m'n draadloze instellingen niet kan wijzigen zal ik volume moeten blijven bijkopen (tot 6 mei wanneer deze wordt gereset).

 

Ze hebben alleszins een dossier opgemaakt en over enkele dagen zou dit opgelost zijn. Keeping my fingers crossed.

0 Likes
Beantwoorden
Aruba
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Draadloze instellingen

Opgelost!

 

Het lag aan de modem. De gewijzigde instellingen werden niet geregistreerd door de modem. Ingeleverd en een nieuwe gekregen. Naar 't schijnt was het ook een verouderd model.

0 Likes
Beantwoorden