Beantwoorden
Tony_Picard
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Netjes! Pionier

Hoe overschakelen van POP3 naar IMAP?

Ik wens mijn Telenet emailboxen over te schakelen van POP3 naar IMAP.

Helaas kan ik nergens op de Telenet Klantenpagina's vinden waar ik de Telenet mailserver van POP3 naar IMAP kan laten overschakelen.

Iemand een idee?

 

Bijkomend: iemand ervaring om nadien Outlook 2013 van POP3 naar IMAP om te zetten zonder gegevensverlies?

 

Tags (3)
0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
Logic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Hoe overschakelen van POP3 naar IMAP?

In theorie moet je (bij mijn weten) op de telenet servers/mailboxen niks aanpassen.

Enkel je accountinstellingen in outlook moet je aanpassen.

 

Ervaring om POP3 naar IMAP om te zetten zonder gegevensverlies in outlook 2013 heb ik helaas nog niet. Als ik even naar de accountinstellingen ga in outlook 2013 (Bestand -> Accountinstellingen -> Accouninstellingen) dan merk ik op dat eens de keuze tussen POP en/of IMAP gemaakt is, deze niet (zo simpel) aan te passen is.

 

In ieder geval, op de website van telenet kan je vinden hoe je outlook 2013 instelt voor IMAP:

http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-stel-ik-outlook-2013-in-voor-mijn-telenet-e-mailadres

Let wel: dit is voor als je een nieuw account toevoegt, dus in principe moet je eerst je POP3 account in outlook 2013 verwijderen (= gegevensverlies)

 

Wat je eventueel kan proberen is om je telenet e-mail een 2e maal toe te voegen via de bovenstaande handleiding (dus voor een IMAP configuratie, de POP3 laat je ongemoeid). Vervolgens sleep je al je mails van je POP3 account naar je IMAP account. Eens dat gebeurt is kan je dan je POP3 account verwijderen.

In theorie werkt deze methode (slepen tussen accounts). Ik kan nl mails van een outlook.com account naar een telenet verplaatsen, maar of het op deze manier ook werkt ben ik niet zeker.

 

Misschien dat iemand anders deze methode kan bevestigen?

Het is in ieder geval het enige dat ik kan verzinnen.

Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

Hoe overschakelen van POP3 naar IMAP?

Wat Logic zegt lijkt mij allemaal correct.

 

Je moet dus een nieuw account maken in outlook. Je kan dan bij het oude account crtl + A gebruiken om alle mails te selecteren, en crtl + C gebruiken om deze vervolgens te kopieren. Ten slotte kan u ze in uw niet account plakken met crtl + P

 

eventueel kan u het oude account dan nog verwijderen.

 

groetjes

0 Likes
Beantwoorden
NHoogenhout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! It's your eighth party! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe overschakelen van POP3 naar IMAP?

Wat je ook zou kunnen proberen is gewoon de instellingen in oultook te veranderen. Normaal kun je het adres voor inkomende mail aanpassen van pop.telenet.be naar imap.telenet.be.

 

Verder pas je de inkomende poort aan van 995 naar 993 en dan zou het moeten werken. Mocht dat niet lukken, voeg dan inderdaad eerst het IMAP account toe, kopieer je oude emails daarheen en verwijder dan het pop account.

 

Verder dien je ipv. Ctrl + P, Ctrl + V te gebruiken, klein detail.

0 Likes
Beantwoorden