Beantwoorden
lodewijk1975
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! Netjes! Pionier Primeur!

Kan niet langer surfen via eigen router

Sinds iets meer dan een maand wil mijn Asus RT-N66U niet meer samenwerken met de Telenet modem. Het systeem heeft meer dan een jaar goed gewerkt, tot mijn router van de één op de andere dag aangaf dat hij niet meer kan connecteren met Telenet.

 

Het vreemde is dat als ik mijn laptop rechtstreeks aan de Telenet modem hang, ik perfect kan surfen. Ook de wireless van Telenet werkt goed. Maar ik wil mijn eigen router gebruiken zodat ik zelf mijn intern netwerk kan beheren, IP adressen toekennen, logging opzetten e.d.  Ook wil ik mijn interne NAS niet rechtstreeks aan Telenet hangen.

 

Ik dacht dat het aan de router zelf kon liggen, dus heb een upgrade gedaan van de firmware - zonder resultaat echter. Dan heb ik maar een nieuwe router gekocht, een D-Link DIR-850L Wireless AC1200 Router - met hetzelfde resultaat. Voor zover ik kan zien krijgt de router geen IP adres van Telenet (status disconnected).

 

De log files van mijn Asus geven de volgende melding:

01:00:09 WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

- IP instellingen voor de Wireless van Telenet aangepast naar een andere netwerk range (bv. 192.168.100.1)

- IP instellingen van de router aangepast naar andere ranges (192.168.x.1)

- power cycle van modem en router (= uitzetten voor een paar uur, dan eerst modem aanschakelen, dan later de router)

- technische interventie van Telenet technieker - het probleem was even opgelost, maar zodra hij weg was, kwam het terug.

- een nieuwe telenet modem

- een nieuwe router

 

Allemaal zonder soelaas. En wat het meest frustrerende is aan de hele zaak is dat het JAREN gewerkt heeft! Als er iemand kan helpen, kan je op mijn eeuwige dankbaarheid rekenen!

Tags (3)
0 reacties